hej. vad har ni för tro?

Mer
10 år 4 månader sedan #630644 av Geta
Svar från Geta i ämnet hej. vad har ni för tro?
Det har ansetts att folk ska arbeta i sitt anletes svett och inte roa sig med sex.
Mer
10 år 4 månader sedan #630656 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet hej. vad har ni för tro?
Sex är trevligt tycker jag men man tappar en hel del av lusten i och med sjukdomen och medicinerna.....och kanske att åldern gör sitt till. Jag ser inget syndigt med "normalt" sex...... men incest, barnvåldtäkt och våldtäkt är av ondo.

Tyvärr hann jag inte "göra något barn" under mina mer sexuellt aktiva och unga år..... för man skulle ju PLUGGA för guds skull..... så man kunde får en vettig försörjning. Jag hade inte tid då helt enkelt och nu när jag HAR tid är jag för gammal och för trött. Livet spelar mig ett spratt eh för jag tycker mycket om barn och skulle gärna haft ett själv...... men jag har flera fina och supergoa syskonbarn som jag kan vara med och njuta av de små liven. :hjärta
Mer
10 år 4 månader sedan #630831 av krokus
Svar från krokus i ämnet hej. vad har ni för tro?

Isa-Alise skrev: Sex är menat att vara en helgad kärlekshandling. Som sådan är den helig. Avarter av sex som våldtäckt, pedofili, med mera är det som ställer till det, och skapar synd.


I min värld är sex och våldtäkt inte samma sak. Sex är något trevligt och våldtäkt är något mycket otrevligt.
Men jag förstår vad du menar, tack för svaret Isa-Alise.
Mer
10 år 4 månader sedan #630875 av Nissegossen
Jag håller med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 4 månader sedan #630984 av Jesus/magnus
Gud är med oss, om vi lyssnar till de sanningar som Gud vill att vi bör ha i våra liv.
vår tillvaro med Gud, bör ju ej vara annat än det som Gud önskar från oss?

bibel översättning enligt ursprunget, - år 1981, efter Jesu död, och uppståndelse.

1a korinthierbrevet kapitel 14, verserna 26 - 40.

i folkbibeln säges detta ;

Ordningen vid gudstjänsten

26 Hur skall det då vara, bröder? Jo, när ni samlas har var och en något att ge: en psalm, ett ord till undervisning, en uppenbarelse, ett tungotal, och en uttydning. Låt allt bli till uppbyggelse. 27 Om någon talar tungomål, får två eller högst tre tala, och då en i sänder, och någon skall uttyda det. 28 Men finns det ingen som uttyder, skall den som talar tungomål tiga i församlingen och endast tala för sig själv och till Gud. 29 Två eller tre profeter skall tala, och de andra skall pröva det som sägs. 30 Men om någon annan som sitter där får en uppenbarelse, skall den förste tiga. 31 Ni kan alla profetera, en i sänder, så att alla blir undervisade och alla blir tröstade. 32 Och profeternas andar underordnar sig profeterna. 33 Ty Gud är inte oordningens Gud utan fridens.


____ - här kommer viss fariseéisk övertygelse i verserna 33 > 36, ang kvinnorna, och dessa regler är ej i linje med Gud. -

Liksom kvinnorna tiger i de heligas alla församlingar 34 skall de tiga i era församlingar. De får inte tala utan skall underordna sig, som också lagen säger.* 35 Vill de veta något, skall de fråga sina män där hemma. Ty det är en skam för en kvinna att tala i församlingen. 36 Är det kanske från er Guds ord har gått ut? Eller har det kommit bara till er?

____- och här fortsätter de goda orden, som är vissa av våra viktigaste lärdommar, att göra Tjänst och tillbedja Gud. -

37 Om någon menar sig vara profet eller andligt utrustad, skall han inse att det jag skriver till er är Herrens bud. 38 Men om någon inte erkänner detta, är han själv inte erkänd.* 39 Därför, mina bröder, var ivriga att profetera och hindra inte tungomålstalandet. 40 Men låt allt ske på ett värdigt sätt och med ordning.


källa : www.folkbibeln.net/chapter/searc ... kapitel=14


hälsningar

@Jesuite_magnus

John 8:31-32.