lägesrapport på andarna(rösterna)

Mer
11 år 7 månader sedan #524563 av malin71
Jo, Maria-w, jag bodde i Saudi Arabien och Jordanien när jag var liten. Lärde mig arabiska då när jag gick på flickskola. Men sedan tappade jag språket helt då vi kom tillbaks till Sverige. Trist egentligen...
Mer
11 år 7 månader sedan #524822 av notwoodstock
Är det sant att dom är hemska mot alkohol i Saudiarabien? Vad händer t.ex om man har en ölburk, hemma, har du koll på det? Eller måste det vara mer?

/notwoodstock
Mer
11 år 7 månader sedan #524825 av satr
Jag har bara hört en röst en gång det var när jag hade trappat ut trilafon och var utan medicin o var helt fullkomligt väck. Jag hade slutat med medicin för att "kolla om jag var schizofren". Jag hade ju redan paranoia och tänkandet var som man hällt frätande syra på hjärncellerna. Då skrek denna gubben på mig med en jävla volym. Jag var ute på natten och gick. Då tänkte jag, nu är det jävlar i mig dags att ta mig hem, och häva i mig medicin. Kollade ut över grönområdet jag var vid och såg massor med människoskuggor som rörde sig emot mig. Men det var typ kl 04.00 på natten och inte en levande själ ute. Jag sprang nästan hela vägen hem och trodde jag var jagad. Började med medicin direkt när jag kom innanför dörren. Men minnet var så dåligt på mig så jag var senil dement. Jag fick skriva stora lappar med psykos och lägga i varje rum. Och massa instruktioner på att jag bara skulle slappna och ta min medicin och inte gå utanför dörren.

Jag fick både krampanfall och tillfällig tardiv dyskensi så käften drogs åt alla håll och jag inte kunde styra det. för jag började med max dos direkt. Men det var ju överdosering, inte tardiv. jag hade en lapp vid medicinen att jag skulle ta 2ggr om dagen och skriva på där när jag tog medicinen. Men jag tog säkert medicinen många gånger för jag höll på att avlida av kramper i bena och tardiv. Men efter ett par dagar kunde jag ta en taxi till sjukhuset vila ut ett par dagar.

Jag är glad att jag inte hör några röster annars. Jag blev livrädd av den skrikande gubben. Jag visste inte vart det kom ifrån bara att det hördes i båda örona på max volym.

Det kanske inte är samma sak heller att höra röster under psykoser som det är att göra det annars, vad jag fattat.

Att leva i en drömvärld som är som en enda stor smörja med paranoia är inget för mig.
=)
Mer
11 år 7 månader sedan #524834 av malin71
Oj, satr... det låter otäckt. Hoppas att du har det bättre nu?

Jo, man får höga straff för alkohol i Saudi. Det var en västerlänning som fick 80 piskrapp då de hittade sprit hemma hos honom.
Mer
11 år 7 månader sedan #524900 av Admin1
satr,

Jag tror inte det var tardiv dyskinesi du fick utan akut dystoni som brukar uppstå när man påbörjar behandlingen. Akut dystoni kan hävas med Akineton och när man vill ha snabb lindring ges Akineton injektioner. Tardiv dyskinesi brukar oftast dyka upp vid dossänkningar och inte doshöjningar.