Medium fejk eller inte

Mer
11 år 6 månader sedan #529673 av koi
Svar från koi i ämnet Medium fejk eller inte
Min mamma tror att hon kan ha kontakt med andeväsen. Hon håller på trummar och sånt för att locka till sig goda andar. Sen har hon hjälpt vilsna andar att komma över till rätt sida och sluta föra oväsen där de har fastnat. Hon säger att mina röster är andar som vill ha kontakt... vad tror ni om det va?
Mer
11 år 6 månader sedan #529674 av Saari
Svar från Saari i ämnet Medium fejk eller inte
Det är svårt att hitta ett medium som inte är fejk, faktiskt mer eller mindre omöjligt. Men jag tror absolut på kontakt mellan den levande världen och andevärlden.
Mer
11 år 6 månader sedan #529686 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Medium fejk eller inte
Köpte en gång en bok om hur medium kopplar upp sig till andevärlden. Blev väldigt besviken, för jag kunde analysera metoderna till att de vände sig till antikrist (som står för falsk godhet - saker som låter bra men som inte fungerar i längden). Som kristen ska man inte vända sig till spådomsandar, det står i Bibeln. Anledningen är att spådomsandarna luras. På så vis är det fejk.

Att ha kontakt med andevärlden är något som medium och sjuka människor har gemensamt. Man kan få viss lindring genom att inte tro på andarna.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 6 månader sedan #529695 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Medium fejk eller inte
[color=#0000FF:3uaezdfo]Gud, som är Kärlek, vill ge er självhjälp ;

när ni finner att en ond ande ansätter er, tänk, eller säg ;

Rex infinitum sanctus.

sen när ni märker vad som händer i er del av andevärlden,
för då visar de vem, och vad de är.

bedj till Gud Den Helige Ande.
bedj till Gud som är Kärlek.[/color:3uaezdfo]

John 8:31-32.
Mer
11 år 6 månader sedan #529743 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Medium fejk eller inte

koi skrev: Min mamma tror att hon kan ha kontakt med andeväsen. Hon håller på trummar och sånt för att locka till sig goda andar. Sen har hon hjälpt vilsna andar att komma över till rätt sida och sluta föra oväsen där de har fastnat. Hon säger att mina röster är andar som vill ha kontakt... vad tror ni om det va?


Din mamma har kanske schizotyp personlighetsstörning för den kan förekomma ganska ofta hos anhöriga med schizofreni. björks pappa är också intresserad av det övernaturliga. Vid schizotyp är man ofta intresserad av det övernaturliga.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 6 månader sedan #529767 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Medium fejk eller inte

Admin1 skrev: Din mamma har kanske schizotyp personlighetsstörning för den kan förekomma ganska ofta hos anhöriga med schizofreni. björks pappa är också intresserad av det övernaturliga. Vid schizotyp är man ofta intresserad av det övernaturliga.


Man behöver väl inte ha nån störning för att man är andlig eller medial! Det är som att spåna om att kristna kanske ist är galna för att de har andliga upplevelser...