Delar dina föräldrar och syskon din tro?

Mer
9 år 4 månader sedan #704193 av Nissegossen
Ja om mina föräldrar, mina syskon får tala för sig själva. Dock jag själv och mina anhöriga är nog ganska sekulariserade.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 4 månader sedan #704198 av Geta
Jag hade en fysiklärare, som sa att det är säkrast att ha vänner på båda sidorna, för man vet inte var man hamnar.
Mer
9 år 4 månader sedan #704229 av Zoidar

zoidar skrev: Problemet är att det finns partier jag inte gillar på båda sidor.


Ojdå, här blev det fel. Den posten hamnade i fel tråd. :lol: Den skulle i partiomröstningstråden.

Anchored in Christ ✟

Mer
9 år 4 månader sedan #704255 av Geta
Misstänkte det! :lol:
Mer
9 år 4 månader sedan #705539 av Lobster
Nej, jag är ensam troende i släkten. Det är en kamp på flera sätt. Min pappa har en kusin som är präst men verkar inte vara så seriös med det.
Mer
9 år 4 månader sedan #705545 av Utomjordingen
En i min släkt på mammas sida är en munk! Vill också säga att han är från England.

Förstår inte idag varför jag skulle konfirmera (när jag var i tonåren) och bli döpt när jag var barn eftersom min mamma aldrig har konfirmerat sig (för det är vad jag tror/vet)?

Sen är väl min mormor och morfar (morfar är död idag) väldigt kristna. Min pappa vet jag ingenting om och hans sida av släkten för jag har aldrig träffat dom.

Min kvinna är kristen och hon är troende till 100 %. Hon har tyvärr för lite fakta kunskaper om vetenskap.

För jag vill idag hålla mig till 100 % vetenskap/ateist/fakta men kan inte alltid detta, tror att satans ljuden inne i mitt huvud är en bov av flera bovar i dramat. Det är här också Alien Vs. Jesus kommer in i mitt förhållande med min kvinna.

Så jag är en blandning av ateist och troende (Jesus)! Jag pendlar mellan 70-90 % fakta och 30-60 % troende! Blir det då onda ande makter över/i "DET" hela? Alltså, är det här exorcismen kommer in för jag har upplevt så mycket konstigt i mitt liv?! :tänk