Är Gud - kvinna eller en man eller en utomjording?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260392 av Pimed
Det finns säkert miljontals av miljontals personliga tolkningar av Gud som skiljer sig åt från varann. Vad gör din tolkning mera rätt än andras? Finns miljontals av miljontals av barn som svälter, på vilket sätt är eran tolkningar av Gud hjälp för dessa barn? Bland många andra helveten som finns på jorden?
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260449 av memphis
Jag var inte troende innan min första psykos, hade aldrig behövt nån Gud eller religion i mitt liv. Men i den första psykosen fick jag ett mycket passionerat förhållande till Gud, och dåvar Gud definitivt en man. Sen dess har mycket hänt, och jag finner numer mer förklaringar och tröst inom buddhismen, där gudarna inte är det centrala.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260450 av Geta
Jag är konservativ. Jag tror på en högre makt och vill inte ha så snabba förändringar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322034 av Nobel
Schrödingers Gud, både man och kvinna innan vi öppnar lådan och ser vad hen är...

Varför skulle det vi kallar Gud behöva vara begränsat till kvinna eller man eller utomjording? Det är bara en definition påhittad av oss människor.
Mer
3 år 2 månader sedan #1322046 av Nissegossen
Som en lesbisk kvinna jag kände, Gud är en svart lesbisk kvinna

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Koltrast73
  • Besökare
  • Besökare
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1322049 av Koltrast73

Geta skrev: Jag är konservativ. Jag tror på en högre makt och vill inte ha så snabba förändringar.

Delar denna linje å värdering Geta - ännu mer sen jag fick min ohälsa ( kanske ovidkommande )..
Last edit: 3 år 2 månader sedan by Koltrast73.