Finns där ett helvete?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #899831 av Fantasio
Ni som är troende, finns det ett helvete? En plats där man i all evighet plågas av Satan och hans demoner. Jag har varit inne på Youtube och tittat och har blivit ordentligt skrämd av vad jag hittat.

Jag vill ge min själ till Gud, jag vill inte ha att göra med Djävulen. Jag har ett mindre smickrande förflutet, men är redo att hysa rum för vår Gud i mitt hjärta. Döden skrämmer mig, jag vill inte sändas till de svaveldoftande hålorna.
Mer
7 år 3 månader sedan #899837 av memphis
Svar från memphis i ämnet Finns där ett helvete?
jag tror att det finns helveten, närmare bestämt hur många vet jag inte men minst var det 3, och jag litar på källan jag hörde det från. däremot sades det inte vara i evighet man måste ha sin tillvaro där, utan för en tid, men den kunde vara väldigt lång denna utmätta tid. detsamma gäller himmelska återfödslar. de kan vara extremt långa men inte eviga. detta har jag läst i en väldigt gammal o trovärdig text.
Mer
7 år 3 månader sedan #899854 av notwoodstock
Om du har missat förut, så är det kanske ett straff du har genomlidit med din psykiska sjukdom. Så att du söker Gud är ju första steget mot himmelen!

Jag hittade på en egen tråd med Bibelordstips år dig. Gör inte misstaget framförallt att börja läsa Bibeln från början, det kan gå fel.Läs ur Nya Testamentet först!

Om helvetet, så tror jag på det, har ett par orsaker.

Men Guds godhets allmakt sträcker sig ju ner efter oss.

En sak som du kan sikta på är förlåtelse för det gamla - gå till Dagens präst och fråga!

Eller sätt dig där och bara be om förlåtelse och räddning/frälsning!
Mer
7 år 3 månader sedan #899861 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Finns där ett helvete?
Helvetet är här på jorden....genom sjukdomar krig lidanden
Mer
7 år 3 månader sedan #899867 av Geta
Svar från Geta i ämnet Finns där ett helvete?
notwoodstock,

Du menar alltså att vi förtjänar vår schizofreni? Är det så med alla andra sjukdomar också?

Nissegossen påstår ju att han mår som han förtjänar. Många som drabbas av sjukdom frågar
sig varför och att det är inte rättvist att det drabbat henne/honom.

Du anser alltså att det är precis vad man förtjänar.
Mer
7 år 3 månader sedan #899884 av notwoodstock
Jag tror jag har skrivit förut här om att prövningar ger uthållighet och förhoppningsvis mer medkänsla.

Om sedan någon viss hamnat här p.g.a gammalt trassel är ju frågan, gäller det droger t.ex så kan det ju vara så. Jag tror nog att frågan är för intrikat för att skriva "syndens lön är döden". För Gud är ju kärleken.