Prisa Gud. Med måtta.

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1325400 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Prisa Gud. Med måtta.
Inatt o idag har jag prisat Herren. Halleluja, Du är min Skapare! Skaparen av allt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1327401 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Prisa Gud. Med måtta.
Tänk om vi varit 30 centimeter långa. Då hade bäckar varit floder och berg verkligen skyhöga. Stenar vore för stora att plocka upp och ett äpple räckte till mat för en hel familj i två dagar. Vi har precis rätt storlek, Gud har tänkt på allt. Kom att tänka på detta när jag hörde en låt med Dead Kennedys förut.
Mer
3 år 2 månader sedan #1327416 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Prisa Gud. Med måtta.
Egentligen så är kanske Fadern Skaparen. Herren är Kristus och Gud.

Men Gamla testamentet och HERREN sköter Kristus, där behöver jag respekt.
Mer
3 år 2 månader sedan #1327455 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Prisa Gud. Med måtta.
I ett gammalt nummer av Kalle-Anka visade sig vara Joakim som stod vid floden Potomac i USA där var en skylt här kastade en Amerikansk President en silverdollar över floden. Joakim tog upp sin tur Krona och slängde iväg den i nästa serieruta ser man myntet flyga Med Joakim som ror en båt och fångar myntet innan det faller i marken. Har du tro som en serietecknare? Om du för dig själv ser dig göra någonting har du redan gjort det enligt Bibeln, men ta det med en nypa salt

Gud säger jag är Alfa och Omega första och sista bokstaven i det gamla Grekiska språket. Så lite har vi att fundera på hur han gör det, har vi. Vi vet att han har en plan med tillvaron. Men den ligger i det fördolda. Men eftersom Gud vet hur han skall göra är det bara att buga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1327471 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Prisa Gud. Med måtta.
Bra skrivet, Nissegossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1330665 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Prisa Gud. Med måtta.
Gode Gud. Låt mig ej brinna i helvetet för de dumheter jag hittat på. Jag var elak mot en nu död o förståndshandikappad man. Jag kallade honom för Stefan.