Hitta på egen religion?

Mer
3 år 11 månader sedan #1254120 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hitta på egen religion?
Jag är agnostiker, men jag tror det lutar mot ateism vad tror du Richard? Jag har träffat Jesus och Gud lika tydligt som man ser och hör allt annat i världen, men tror det var bara riktigt feta hallucinationer och inte verkligt! Andra runt mej tror det är verkligt! Agnostiker är man om man vill ha bevis för att högre makten finns. Men trots mina hallucinationer tycker jag det finns inga bevis för högre makter vad än andra säger. Fan jag kanske är ateist? Vad tror du Richard? Fan jag vill vara troende och tro på en bra och fin saga, men jag kan inte.

Men jag är nyfiken på Kabbala, vad heter deras sk heliga bok nu igen? Finns den på nätet att läsa? Fanns inte förut iaf inte på engelska.

Asatron är fascinerande och väldigt intressant. Läste mycket om det som ungdom men glömt allt. Jag skrev massa uppsatser om asatron på grundskolan där det var mestadels muslimer. Vi rökte på! Hamnade på behandlingshem som 14 åring. Så skolan gick åt helvete! Men iaf tyckte dom flesta att jag var konstig alla lärarna och elever. Dom tyckte jag var för flummig, konstig och knäpp.

Men tillbaka jag vill gärna tro att jag är agnostiker, men känner det lutar mera åt ateism! Eller vad tror du Richard? Jag har till och med träffat Jesus och Gud lika verkligt som allt annat ändå tror jag det var ingenting mindre eller mer än bara hallucinationer! Så jag vet inte, agnostiker eller lite ateist? Kanske båda? Många troende har inte ens träffat Jesus eller Gud eller ens hört hans röst men tror ändå på Gud för dom känner så eller nånting se sig se vissa bevis.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254123 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hitta på egen religion?
Inom handlerismen är vi förstående, förlåtande och överseende med vad man sätter sin tilltro till!

Man får tro på vad man vill, men vi tycker givetvis det är fel! Har du träffat (alltså sammanfogats med) Brahma så är det ju bara en del av livet!
Mer
3 år 11 månader sedan #1254136 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hitta på egen religion?
Skärpt sig Richard var seriös! Vilket är jag? Läs mitt förra inlägg! Troende, agnostiker, ateist eller lite av varje? Jag har verkligen ingen koll.
Mer
3 år 11 månader sedan #1254138 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hitta på egen religion?
Jag tror du är en sökare...
Mer
3 år 11 månader sedan #1254158 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hitta på egen religion?
Är inte du en sökare eller?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1254229 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Hitta på egen religion?
JAG TROR INGEN SKA VETA SIN FRAMTID. OM DU REDAN VET DIN FRAMTID, VAD SKA DU DÅ UPPTÄCKA. VÄGLEDAS I RÄTT RIKTNING, ÄR NOG VAD EN VÄGLEDARE SKA HA TILL UPPGIFT. SPINN DET FÖRFLUTNA, SPINN DET DU HAR I NUET, SPINN FRAMTIDEN TYCKTE JAG OM I ASATRON RICHARD.