Gud

  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #81352 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Gud

Admin1 skrev: Jag tror tyvärr inte på Gud och jag är inte religiös alltså. Även under min psykos, så saknade jag helt religiösa upplevelser och tankar. Jag undrar om ni som starkt tror på Gud kanske också trodde på Gud innan ni insjuknade?


Hej Admin! Jag trodde på Gud även innan jag blev sjuk.
Mer
16 år 10 månader sedan #81359 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gud
Niklas, det är oklart vem du riktar inlägget till...
Mer
16 år 10 månader sedan #81365 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gud
Du, Niklas! Jag har accepterat din kantighet och lite svårighet till att vara social! Jag tror jag har börjat gilla dig, på något konstigt sätt! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 10 månader sedan #81397 av innebandy
Svar från innebandy i ämnet Gud
jag tror också på gud. och gjorde det innan jag blev sjuk.men hade en period av tvivel. sen kom tron tillbaka,
Mer
16 år 10 månader sedan #81407 av bambigirl
Svar från bambigirl i ämnet Gud
Jag tror på min gud eller jag tror på gud på mitt sätt, (det är hämtat från en cd-skiva och en tv-serie). // bambigirl
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #81416 av Ready
Svar från Ready i ämnet Gud
Att gud finns behöver väl inte betyda att gud ingriper, gud kanske bara observerar vad som sker? Fast en intressant tanke är att gud bestämmer vilka som blir troende och på så sätt har gud ingripit i den människans liv och utgång. Betyder det att gud inte ingriper i ateisters liv?

Jag tror att de flesta seriösa religioner kan hjälpa människor att få kontakt med gud eller någon form av energi som ligger bakom allt. Kanske är även ateismen ett sätt att få kontakt med gud.