hur?

Mer
19 år 4 månader sedan #6749 av sussi14
hur? skapades av sussi14
hur får man sina barn att förså att man var och är sjuk?
mina största barn fick nog ta det största ansvaret när det växte upp.
har fölorat mycket tid på detta tänkande. barnen vet men tiger om det, skulle ju vara skönt att kunna prata ut om allt som hände så jag förstörde för mina barn..de verkar inte villiga att prata..ibland vet jag tyvärr inte svaret jag heller. jag var nog ingen bra morsa ibland men gjorde så gott jag kunde. min dotter har fått samma som jag i diagnos..känns verkligen som om allt e mitt fel.
Mer
19 år 4 månader sedan #6754 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet hur?
-
Mer
19 år 4 månader sedan #6975 av darkangel
Svar från darkangel i ämnet hur?
Ingenting är ditt fel.

Du har försökt så gott du kunnat och det är det som räknas.

Min mamma mår dåligt psykiskt och min pappa har förmodligen samma diagnos som jag men jag älskar mina föräldrar och jag klandrar inte dom för någonting.

Man väljer inte sina föräldrar, dom väljer oss och det är det som betyder något.

/Sandra
Mer
19 år 4 månader sedan #6988 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hur?
Jag har väl inte så mycket att bidraga med här. Men jag tycker att vet man om att man är sjuk och man har barn finns ett större ansvar än för andra att försöka fokusera på att bli så frisk som möjligt. Jag tror omsorgen om den egna hälsan är viktigare än barnen på sätt och vis.

Det finns ett antal sajter för anhöriga och barn:
www.viska.se/index.php/laenkar/3 ... -Kuling.nu
Schizofreniförbundet har gruppverksamheten Källan.
För barn finns en sajt som heter Kuling.
Mer
19 år 4 månader sedan #6989 av mang3
Svar från mang3 i ämnet min mamma
När jag var liten fick jag veta att min mamma "Mådde dåligt". Det var allt. Jag tror att det hade varit bättre om andra vuxna i min omgivning betättat fr mig om min mammas sjukdom lite närmare. Jag skämdes för att hon betedde sig som hon gjorde, och gjorde allt för att döja det för mina vänner.