Hur många här är föräldrar?

Mer
18 år 9 månader sedan #19771 av pojkmamman
Får man fråga det?

Jag tycker många gånger det är två heltidsjobb att kombinera psykisk sjukdom och föräldraskap.

Jag har varit sjuk i 12 år, varit förälder i fyra av dessa, varav jag missat två pga slutenvård..

Nu har jag sedan 1 1/2 år en fungerande kombinationsmedicinering i form av leponex, litium och ergenyl och jhag är en bra mamma men jag har ofta dåligt samvete för att jag är sjuk och inte alltid kan vara som andra mammor.

Någon som vill dela tankar kring föräldraskapet?

MvH/Edvinsmamma
Mer
18 år 9 månader sedan #19778 av leva
Jag är förälder. Mor till två söner. Blev sjuk för 15 år sedan. Mina barn är nu 29 och 26. Båda är utflygna. Vet inte om dom tagit någon större skada av att jag varit sjuk. Det verkar inte så. Vi har pratat ganska öppet om min sjukdom.
Mer
18 år 9 månader sedan #19780 av bara_på_låtsas
Har en dotter på tre månader. Jag är sjuk men allt har gått bra hittils i.a.f.
Mer
18 år 9 månader sedan #19785 av Isa-Alise
Har en tonåring som snart är vuxen... håller med dig om att det är ett heltidsjobb att vara förälder... ett annat att kämpa med sin sjukdom... och ett tredje om man jobbar på ett lönearbete... man får kämpa hela tiden....
  • Minjan
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #21322 av Minjan
Svar från Minjan i ämnet Hur många här är föräldrar?
Oj, sent svar.
Sökte på en av mina medeciner, och hittade detta inlägg, vilket jag tyckte var intressant.

Jag är mamma till en dotter på ett och ett halvt.
Hon bor hos mig varannan vecka, men vi träffas nästan dagligen då hennes pappa inte bor långt härifrån.

Jo, det är ALLTID ett heltidsjobb att vara föräldrer, ännu mer då man är sjuk. *suck*

Tänker mkt på hur min dotter påverkas av mig. Har som tur var aldrig flippat då hon har varit närvarande. Tack och lov.
Men dåligt samvete nästan jämt.