hur?

  • bara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30691 av bara
hur? skapades av bara
Hur intalar man SIG själv att ens vänner BRYR SIG och finns kvar hos en när man mår bättre? Jag får rätt ofta jobbiga tankar att dom BRYR dig för att dom tycker synd om en och känner att det är typ deras medmänskliga plikt att bry sig :S kanske låter lite bissart
Mer
18 år 3 månader sedan #30710 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet /Sofie
Känner igen de tankarna och har känt likadant. Tänker att de verkliga vännerna är ju de som både bryr sig och stannar. Kanske när man mår bättre att man orkar ge litet tillbaka av samma omtanke till dem, när de har det svårt. En gång när jag klagade för min syster om min ensamhet så sa hon så här - för att få en vän får du vara en vän.
alltså. Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig. Och att ta emot en tid för att kunna ge en annan tid, det är bara livets gång. Så är det för alla. För att kunna ge måste man få också, men kärlek är när man ger utan att förvänta sig något tillbaka.

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #30714 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet hur?
-
Mer
18 år 3 månader sedan #30748 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hur?
Jag tror inte att vänskap upphör p.g.a att man drabbats av en sjukdom. Det finns nog oftast djupare bindningar än så. Dessutom har nog de flesta stor förståelse eftersom det hela bygger på att de själva får samma stöd av sina vänner om de skulle drabbas av sjukdom. Jag tror alltså därför att de flesta agerar på ett positivt sätt för att de själva också skall bli behandlade positivt i samma situation.