Det sociala livet

  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30811 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Det sociala livet
Jag har fått en kontaktperson av kommunen, det kan vara något för er som är ensamma. Annars har jag mycket kontakt med min släkt.
Har egentligen aldrig haft några stora problem att träffa bekanta, men jag träffar ofta på människor som inte är så bra för mig att umgås med.
Sedan så träffar jag personal och boende i det stödboende jag är knuten till. Men halst av allt skulle jag vilja träff en tjej jagkunde umgås med på helgerna och lite riktiga kompisar som man kan festa och hitta på saker med. Har ett stort socialt behov.
Mer
18 år 3 månader sedan #30817 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Det sociala livet
Jag tycker att jag blivit mycket bättre på den sociala punkten. Jag ställer inte så höga krav på mig själv vad det gäller det sociala längre. Just nu kan det kännas lite ensamt ibland, men jag har inget socialt sammanhang att ingå i just nu. Jag har inget jobb och är nyinflyttad till en stad. Men jag känner att det kommer att lösa sig, får man bara ingå i ett sammanhang längre fram så kommer det att bli bra. Och jag är säker på att det är därför att jag mår mycket bättre nuförtiden.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30835 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Det sociala livet
Jag har haft väldigt mycket sociala kontakter men dragit mig undan i perioder för jag känt mig mobbad. Saknar riktiga kompisar och vänner, är i och för sig tacksam för de inhyrda/betalda jag har nu.