Min mor...

Mer
18 år 3 månader sedan #31934 av Q.L
Min mor... skapades av Q.L
Jag är rädd emellanåt för min mamma.
Nu har hon läst någon bok om alternativa mediciner o örter ifrån indien och säger att jag borde äta de istället för antipsykotiska. För det är så många biverkningar på de jag äter nu o att det inte är nyttigt säger hon.

Jag blir bara mer o mer rädd....Känns som hon försöker ta över mig...
O jag tror inte något gott kommer med att hon får styra....

Försöker hitta lägenhet för att komma ifrån henne....men ont om lägenheter gör det så svårt med 3mån väntetid....

Jag vet att jag måste markera bättre...men det är svårt...min mor är väldigt manipulerande...

Nån som har några förslag på min situation....?
  • /Sofie
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31937 av /Sofie
Svar från /Sofie i ämnet Min mor...
Hej 1 of 3,

Som du själv säger så är nog egen lägenhet det som hjälper mest i den situationen du är just nu. Annars får du försöka hitta så mycket som möjligt av egen tid och vara ute mycket så att du slipper träffa henne. Hoppas det ordnar sig med lägenhet.

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #31949 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Min mor...
tack sofie...behövde höra det....
Mer
18 år 3 månader sedan #31953 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet Min mor...
1of3:

Jag förstår att 3 månader är för lång tid för dig med tanke på din mor..
Kan inte soc hjälpa dig och gå före i kön?
Försök komma bort, det finns alltid ställen där du alltid är välkommen även om det känns jobbigt och tänka på kanske det är det bästa?
Tror du vet vad jag menar... hoppas jag iallafall...
Mer
18 år 3 månader sedan #31962 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min mor...
Om man har schizofreni är det bäst att inte bo tillsammans med sina föräldrar utan att ha ett eget boende. Anhöriga kan om de uppträder fel fördubbla risken för återfall i psykos. Det är fientlighet, kritik och överengagemang som är särskilt skadligt. På många ställen har man börjat med att ge anhöriga utbildning, så att de skall uppträda på rätt sätt. Din mamma kanske skulle behöva sådan utbildning. Du kan ju fråga kliniken du går på om det har någon sådan utbildning att ge henne.
Mer
18 år 3 månader sedan #31975 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Min mor...
Min mor har gett mig barkte. Ganska gott att dricka och sänker blodtrycket och minskar risken för diabetes. Nästan alla mina släktingar dricker detta och alla verkar nöjda(över förväntan).
Du gör som du själv vill 1of3, bry dig inte om din mor om du är tveksam till naturpreparat. Jag tycker att skulle skaffa dig något eget, så du kan bygga upp ditt eget liv utan att andra lägger vantarna i ditt liv.