Att prata med någon..

  • xenor
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36860 av xenor
Svar från xenor i ämnet Att prata med någon..
Aha, ok.. ja då får jag stryka det ur min lisa på folk man ev kan kontakta.. Får lägga till schizofreniförbundet istället. Fast det ordet låter så hårt.. Visst att hon har psykoser å sånt, men att hon ska vara schizofren låter lite värr.. Vi har ju ingen diagnos på henne och det är ju det jag försöker ta reda på så att vi kanske kan hjälpa henne..
Men, tack för infon :-)
Mer
18 år 1 månad sedan #36863 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Att prata med någon..
-
  • xenor
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36905 av xenor
Svar från xenor i ämnet Att prata med någon..
Isa-Alise,

Oj! Det här va ju så klockrent likt mig som det kunde bli!
Min dotter kan jag göra vad som helst för (inom rimliga gränser alltså) och det är för hennes skull jag itne isolerar mig totalt och förtfarande är relativt social. Utan henne hade jag inte brytt mig om jag va ensam eller inte.. Men, hon får mig att kämpa för att inte bli totalt anti mot alla.

Särbon älskar jag på ett sätt, men han vill ju bli sambo inom ett år och jag fasar för det.. får bara ont i magen.. Vill inte.. men, kanske måste.. för att man "ska" som "normal"..

Ja, mamma älskar jag oxå, men väljer att ha lite distans till henne.. Det kan gå flera dagar utan kontakt.. med pappa blir det däremot mer. Fast jag har ju ändå lite känslor för henne på så sätt iom att jag inte vill såra henne på något sätt.. vill inte överge henne.. Vill hjälpa, men vet ännu inte hur..