Irriterad på en vän

Mer
18 år 1 månad sedan #36788 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Irriterad på en vän
När jag mår sämre och börjar känna mig psykotisk tycker jag att det är välgörande att isolera sig och inte träffa folk. Efter ett par dagar i den stilen mår jag genast bättre. Annars försöker jag att träffa folk varje dag. Men det går att vänja sig vid ensamhet också och det är bara att försöka att fylla vardagen med andra aktiviteter t.ex. surfa, läsa, lyssna på radio och titta på TV.
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36790 av vnv
Svar från vnv i ämnet Irriterad på en vän
Jag mår oftast bra av att vara ensam. Ibland kan det dock kännas jobbigt om det inte är självvald ensamhet.
Jag lärde mig tidigt att hantera ensamhet eftersom jag (tyvärr) inte har några syskon. Men om jag börjar isolera mig kan det vara ett varningstecken... När jag mår psykiskt dåligt vill jag helst inte träffa någon.

Lagom är bäst!

mvh
vnv
Mer
18 år 1 månad sedan #36802 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Irriterad på en vän
-
Mer
18 år 1 månad sedan #36811 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Irriterad på en vän
Läsa är trevligt, det gör man med fördel när man är ensam. Eller sitter tyst tillsammans med någon annan, som kanske också läser.

Tror också att det är läkande med den självvalda ensamheten. Att dra sig tillbaka, att rå om sig själv en tid.

Men jag har fortfarande svårt för det. Känner mig ofta ensam fast jag inte är ensam.

Något som får mig riktigt att längta efter ensamhet, det är en helg när jag har haft mina föräldrar på besök. Speciellt är min pappa så oerhört energisk och kräver mycket uppmärksamhet hela tiden.

Men Flisan, tycker du låter väldigt fokuserad när du säger att du försöker koncentrera dig på det du ska göra. Du har ju hittat ett sätt att hantera ensamhetskänslorna, tror jag.

/Sofie