Insikt

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 11 månader sedan #831220 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet insikt
Jättebra Inwatto! Försöker få in en bild när en kvinna drar ett pappershjärta mitt itu! Men har hittills inte lyckats. Jag behöver uploada den på imgur som jag använder, men photobucket tar heller inte emot denna begäran. Den bilden hade förklarat många av mina känslor, men när jag behöver den bilden så funkar den inte. Det är censur av dem som bevakar mig tror jag! Men jag ser inget friskt i deras handlande mot mig!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 11 månader sedan #831221 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet insikt


Den här konstiga bilden funkade på uppladdningen, men inte den om hjärtsprickningen! Hoppas du svarar ikväll på våra postmodernistiska svar till dig Dynamit!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 11 månader sedan #831222 av Melun
Svar från Melun i ämnet insikt
Det kan vara att man har pratat om sina vanföreställningar under en psykos och försöker sen rättfärdiga dem på nåt sätt......
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 11 månader sedan #831223 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet insikt
Egentligen hoppar jag över sådana spekulationer du lägger in här Melun? Förklaringen till hur vanföreställningar är att man ofta förtränger dem! Och om man fortsatt med dessa föreställningar så inträder en total glömska över vad som skett. Jag tror det blir svårt att förklara varför man är oskyldig, trots att många indicier pekar på ett sådant sammanträffande. Nä jag har helt tappat spåret på det initialt viktiga, att fan många ljuger för att själva kunna existera!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 11 månader sedan #831226 av Melun
Svar från Melun i ämnet insikt
Jag har faktiskt glömt mina vanföreställningar som du säger jocke. Kanske för att de inte slog rot i andra människor och det är jag glad över.
Mer
7 år 11 månader sedan #831227 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet insikt
Schizofreni är en allvarlig psykisk störning. Jag förstår om nästan alla försöker på olika sätt undvika att drabbas av den diagnosen. Då funderar man över om man är medial och kan klara sig utan mediciner och utan psykvården. Det kallas att ha bristande sjukdomsinsikt. Själv ser jag det som ett undvikande att bli än mer deprimerad... Men, jag märkte när jag fick skov efter skov av psykos att ridån (enligt modellen jag skrev om nyss) öppnade sig och jag fick tro på skräp = vanföreställningar gång efter gång. Då fattade jag att jag var sjuk.

Efter att jag accepterat att jag var sjuk, funderade jag över om jag kunde utnyttja mina förmågor och bli ett medium. Den idén har jag skrotat. Andevärlden är inte en tillförlitlig källa till information. Mycket sämre än Internet, t om!

Prata inte med hat i munnen!