Hur ofta?

Mer
7 år 10 månader sedan #838690 av cecilia76
Svar från cecilia76 i ämnet Hur ofta?
Det är nog närståendepenningen som är mest gångbar för att vårda äldre. Man behöver faktiskt inte ens vara släkt! Kan räcka med att vara granne.
www.forsakringskassan.se/sjukva ... ndepenning
Mer
7 år 10 månader sedan #839739 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Hur ofta?
Jag pratar mycket med mamma o pappa. Flera gånger om dagen.
Brukar ringa en vän om dagen eller smsa.
Mer
7 år 10 månader sedan #839752 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Hur ofta?
pratar med pärona ett par gånger i veckan ibland varje dag....syrran rätt ofta och M ca 2 ggr per vecka. Jag och D smsar.
Mer
7 år 10 månader sedan #839755 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ofta?
Min mamma var så arg, när jag ringde till henne. Var rädd att hon skulle trilla och bli
liggande. Hon bodde ensam de sista åren.
Mer
7 år 10 månader sedan #839757 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur ofta?
Pratar nästan varje dag med mor eller far i telefon 10-40 minuter. Hälsar på de flesta helgerna och semestrarna. Lillasyster bor nära så jag ser henne med familj oftast på helgerna. Halvsyskonen ser jag bara när det finns ursäkt att göra det typ jul och bröllop mm.
Mer
7 år 10 månader sedan #839812 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ofta?
:tänk Att komma ut till havet en dag med vackert väder och sitta där och grilla en god måltid i skymningen efter en varm dag med dopp hade varit kul. Kan göra så själv, ta mig ut till Långedrag och ta någon skärgårdsbåt till någon av öarna hade uppskattats.

Det är resan med buss och spårvagn som är det värsta. Alltså transporten dit. Det hade funkat att ta med sig en grill dit. Har en grill ståendes i en garderob, samt kol och skaffar jag något kött att grilla så är det bara att ta fram och gå ut.

Det var något år sedan, jag hade hemma Stefan här och hans tjej och vi grillade i min grill med grillen på asfalten och bord och stolar i gräset. En pappersduk är i det läget ok, men det skall vara glas och porslin och riktiga bestick.

För att tända en grill, glöm tändvätska, ta fram ljusstumpar istället, det blir en bra brasa av det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum