Ska jag ligga på?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 9 månader sedan #849987 av Fantasio
När jag vill träffa mina två gamla arbetskamrater är det alltid jag som får ta initiativet, vad kan det bero på? Vill de inte veta av mig? Jag träffade dem i lördags och då verkade allt bra mellan oss, fast han vi var hos var lite sur för att jag bjudit in mig och sedan ställt in besöket, det berättade den andra killen.

Det är snart dags för den så kallade Augustifesten i stan och då vill jag ta några öl i öltält. De andra två lät försiktigt positiva till att träffas, men man vet aldrig.

Vore det inte för att jag ringer den ena skulle vår vänskap rinna ut i sanden. Vill de inte veta av mig så vill jag veta det, även om det vore smärtsamt. Att hålla vänskap vid liv kan vara svårt. Ska jag fortsätta ligga på, eller acceptera ett liv med väldigt få riktiga vänner? Hur skulle du ha gjort?
Mer
7 år 9 månader sedan #850312 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ska jag ligga på?
Du får nog fortsätta att ringa dem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 9 månader sedan #850376 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ska jag ligga på?
Jag är inte världens mest sociala människa, men det är å andra sidan inte de andra två heller. Jag ska ta och ringa den ena och höra mig för om "Augustifesten" till helgen. Blir det inget firande går jag själv på stan och kollar in marknaden.
Mer
7 år 9 månader sedan #850378 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Ska jag ligga på?
Man blir först intressant som människa kanske när man presterar ngt som man är bra på och tillhör ett coolt sammanhang! Sådant är samhället idag för att få vänner och bekanta på ett enklare sätt! Det är komplext!
Mer
7 år 9 månader sedan #850410 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ska jag ligga på?
Jag träffade 2 gamla barndoms/tonårsvänner på stan härom månaden, i våras kanske. Båda sa att de skulle ringa o vi skulle träffas, inte hört av nån av dom, en avtalade till o me tid men kom aldrig. När vi var vänner kunde ja ringa dem 100 gånger o de ringde kanske 1 gång.
Mer
7 år 9 månader sedan #850414 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ska jag ligga på?
Det är olika, en del får man ringa själv till för att uppehålla kontakten och andra
vill helst ringa själva.