Hur blev du sjuk?

Mer
7 år 3 månader sedan #900338 av Olivlunden
Det kanske är en konstig fråga men min fråga är egentligen - har det hänt er något som har utlöst er sjukdom? Jag tänker på trauman, dålig uppväxt osv. Just nu känner jag sorg över att det kanske är jag som har misslyckats som förälder då vår dotter blivit sjuk.
  • Lirya
  • Offline
  • Bronsmedlem
  • Bronsmedlem
  • Bortom ångesten finns ögonblick av sinnesfrid
Mer
7 år 3 månader sedan #900359 av Lirya
Svar från Lirya i ämnet Hur blev du sjuk?
Jag tror att det är lätt hänt att man känner skuld som förälder i en sådan situation; jag vet dock inte vilka råd jag kan ge dig annat än att jag känner medkänsla med dig, din dotter och er familj.

I mitt fall var det långvarig stress som gjorde mig sjuk. Jag skulle kunna peka på specifika traumatiska händelser som förmodligen också spelade in, men jag vill inte gå in på mer detaljer än så här.

Jag hoppas att din dotter och ni andra som anhöriga får den hjälp och det stöd ni behöver. Det är ingen lätt situation att hamna i.
Mer
7 år 3 månader sedan #900385 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Hur blev du sjuk?
Det värsta utlöstes att jag flyttade till min första egna lägenhet långt bort.
Mer
7 år 3 månader sedan #900410 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur blev du sjuk?
Det fanns tecken redan, när jag var fyra år. Riktigt besvärligt blev det, när jag var 18 år och
gick sjukvårdsbiträdeskurs. Blev djupt deprimerad av stressen.
Mer
7 år 3 månader sedan #900423 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hur blev du sjuk?
Jag blev sjuk i närheten av min 30-årsdag. Det kändes som den största presenten i världen som befriade mig från jordens lidanden. men då visste jag inte om att jag var sjuk direkt.
Mer
7 år 3 månader sedan #900504 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur blev du sjuk?
Jag insjuknade kort efter jag nästan drunknade när isen brast under mig.Blev väldigt nedkyld.