Hur blev du sjuk?

Mer
7 år 3 månader sedan #901087 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur blev du sjuk?

Geta skrev: Om du vore ensamstående skulle du få bostadstillägg med så låg inkomst.


Det går att få bostadstillägg, som sambo eller gift men bostadstillägget blir lägre då max 2 375 kronor per månad. Ensamstående kan få det dubbla.
Mer
7 år 3 månader sedan #901114 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur blev du sjuk?
Efter långvarig prestationsstress
Mer
7 år 3 månader sedan #901124 av koi
Svar från koi i ämnet Hur blev du sjuk?
Taskig uppväxt med mycket stress. Sen har jag kusin och en morbror med schizofreni.
Mer
7 år 3 månader sedan #901182 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur blev du sjuk?

Admin1 skrev:

Geta skrev: Om du vore ensamstående skulle du få bostadstillägg med så låg inkomst.


Det går att få bostadstillägg, som sambo eller gift men bostadstillägget blir lägre då max 2 375 kronor per månad. Ensamstående kan få det dubbla.

Tidigare var det så att de som inte var gifta gick som ensamstående men bodde tillsammans och bodde ihop, räknades var för sig vi fick då båda fullt bostadstillägg. Dock ändrades lagen och de som bodde tillsammans räknades då så som gifta och vi som bodde tillsammans fick betala fullt ut såsom gifta och då fick vi bägge mindre pengar.

Jag kan endast säga kolla upp vad ni har rätt till om ni är sammanboende

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #901183 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur blev du sjuk?

koi skrev: Taskig uppväxt med mycket stress. Sen har jag kusin och en morbror med schizofreni.

Ang att insjukna var det för det första, dåligt med sömn, det var för lite sömn pga skiftgång och ändra jobbtider vecka efter vecka och dessutom kom jag från en uppväxt med en dysfunktionell familj där farsan var paranoid

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #901202 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur blev du sjuk?

Olivlunden skrev: Det kanske är en konstig fråga men min fråga är egentligen - har det hänt er något som har utlöst er sjukdom? Jag tänker på trauman, dålig uppväxt osv. Just nu känner jag sorg över att det kanske är jag som har misslyckats som förälder då vår dotter blivit sjuk.

Vet inte exakt varför jag blev sjuk, men jag föddes med navelsträngen hårt lindad runt halsen. Skrek inte. Sedan i högstadiet började mina sömnsvårigheter. Under några år sov jag i snitt 4h/natt. Ibland sov jag igen missad nattsömn på lektionerna i skolan. Lärarna brydde sig inte.