Manisk

Mer
7 år 1 månad sedan #919175 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Manisk
Herre du jisses, jag får här gå långt tillbaka bland mina inlägg för att bevisa svart på vitt vad du själv skrivet, om det nu inte är raderat. Får be Moderator1 om hjälp att plocka fram det, Moderator1 plockar fram allt väsentligt ur viskas gömmor vad vi skrivet. Det skall Moderatore1 ha en eloge för. Det är visst och sant att du själv har skrivit det. Då skyllde du på någon du träffat, någon med råd till dig Geta! Slängde strax ut giftet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #919178 av Geta
Svar från Geta i ämnet Manisk
På 80-talet började jag med hela linfrön på filen. Varför skulle jag då idag
rekommendera krossade linfrön till dig, Nissegossen? Du kan leta hur mycket
du vill i Viskas arkiv. Du kommer inte att hitta något belägg för ditt påstående.

Nu tycker jag att vi har spårat ur i den här tråden.
Mer
7 år 1 månad sedan #919259 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Manisk
Har hon några andra symptom än mani? Det är främst bipolära som drabbas av manier., men även schizoaffektiva, men vid schizoaffektiv finns också psykoser. Bipolära kan också få psykoser, men alla får inte psykos trots mani. Du kan ju ringa och prata med en psykmottagning om vad du kan göra. Manier är inte vår starka sida, men manier kan behandlas med antipsykotika, som ger snabb effekt. Litium förebygger manier, men tar månader för att få effekt.
Mer
7 år 1 månad sedan #919276 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Manisk
Jag höll på den tiden själv att krossa 20 g linfrö per dag för att få färsk linfröolja. Så jag använde det själv och överlevde som sagt. Ganska snabbt upptäckte jag att linfröolja fanns i affärerna, så då köpte jag det istället. Läste att jag tyckte tvångstankar minskade med krossade linfrön för mig. Jag höll också på att testa Proviva för man trodde då att probiotika kanske kunde minska schizofrenisymptom.
Mer
7 år 1 månad sedan #919279 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Manisk
Punkt! :nej

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #919498 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Manisk
Vid bipolär brukar det ta 10 år från första symptomet till diagnos.