Folk är riktigt aggressiva, dom vill att jag ska göra

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 1 månad sedan #923588 av Geta
Förstår dom inte allvaret med din psykiska sjukdom?
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
7 år 1 månad sedan #923613 av Geta
Är det inte du själv som tror att du kan jobba heltid och bilda familj?
Mer
7 år 1 månad sedan #923681 av koi
Jobbet blir vad du gör det till. Det låter som du väntar på rätt jobb ska dyka upp. Lika dumt som att vänta på prinsen på vit häst som ska rädda en från allt elände.

Har du ingen utbildning, börja i botten och jobba dig upp. Ingen kommer ge dig hög lön om du inte kan bevisa vad du klarar av och kan. Det gör du genom att jobba i botten och arbeta dig upp.
Mer
7 år 1 månad sedan #923731 av memphis
Ibland tycker jag att sådant här prat inte stämmer, men jag kanske inte stannat nog länge på en arbetsplats för att komma uppåt, så kan det vara. Men varje gång jag sagt till vederbörande arbetsplats att jag vill ha lite mer i lön, så har jag fått svaret: NEJ DET GÅR INTE, vi har fastslagna löner på den här arbetsplatsen, lika för alla. Detta har irriterat mig.
Mer
7 år 1 månad sedan #923738 av Nissegossen
koi har rätt här yngst och sist anställd får göra skitjobbet, visar du framåt anda och gör jobbet med bravur, då avancerar du i graderna. Glöm allt om att det skulle vara lätt att klara av! Varför? jo, då är du under press och förmodligen är du under tidspress och klagar du inte, är en favör nära förestående, fast gör jobbet som en expert på området, då väntar du löneförhöjning och avancemang på arbetet. Gör du bra ifrån dig på alla jobb som du betraktar som skitjobb, kan du sitta som VD på företaget ifråga.

Fokus grabben, ha fokus på jobbet, lämna ifrån dig fullgott arbete utan fel och snabbt, det fångar ledningen snart upp.

Lycka till!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 1 månad sedan #923844 av Admin1
70 % av schizofrenin är ärftlig vilket betyder att de flesta anhöriga bär på samma schizofrenigener som en själv. Förvänta dig konstigheter då. Du kan ju be att dina anhöriga får familjeutbildning och familjeintervention. Det kan minska problemen något.