Får hjälp av mitt syskon

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1207893 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Min syster kommer strax, hon ska hjälpa mig att bädda. Det är jobbigt att trä påslakandet över täcket. Men jag bytte lakan och örngott alldeles själv.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208119 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Mer
4 år 4 månader sedan #1208121 av Geta
Svar från Geta i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag fick utbildning i bäddning, när jag gick sjukvårdsbiträdeskurs. Med eller utan patient. Vi var oftast två, när vi bäddade. Man fick rulla patienten i sängen. Man hade draglakan. Idag finns glidlakan som hjälpmedel, för att patienten själv ska kunna vända sig i sängen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208154 av Richard
Svar från Richard i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Ja, nu kommer jag bra överens med min syster, jag ska inte bara skriva elakt om henne. Jag har ju faktiskt fått (låna) hennes cykel. En bra cykel som jag använder varje dag typ.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208180 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Får hjälp av mitt syskon
Jag ska gå med min storasyster och köpa mobiltelefon. Då kan ni ringa mig när jag är ute och vandrar. Jag vet att mamma blir orolig när jag inte är hemma och svarar i telefonen.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208196 av Slyngelsnubben
Jag vill ha så lite hjälp som möjligt, om det är ngt jag inte vill förlora så är det min självständighet sitter här som en jävla grönsak men över min döda kropp att jag hade haft en god man eller ngt sånt och familjen håller jag på avstånd de får inte veta att jag är sjuk för då blir det ännu mer skit