Hur ska man göra om 50% av familjen är rakt av en börda?

Mer
6 år 9 månader sedan #956196 av Carmen Al Kebab
Hur ska man göra om 50% av familjen är rakt av en börda?

Får inte avsluta "vänskapen" pga psykiatrin, då tror de att jag är psykotisk eller sjuk... Jag har alltid hatat min ena förälder sedan jätte många år tillbaka, säkert 5-7 år... Spelar ingen roll om jag har 1 kg Risperidon i blodet, jag hatar h*n ändå jävligt mycket.

Nu i vintras sa den föräldern detta: "Du får inte ta detta på fel sätt, men jag kan inte hjälpa dig framöver"... Så jävla falskt, h*n vill behålla relationen men skiter fullständigt i mig... Hade inte blivit förvånad om jag blev hemlös så hade föräldern bara ryckt på axlarna och struntat i mig.

När vi hade läkarsamtal så ljög föräldern rakt av mot mig, försökte få mig inlagd med sitt skitsnack men läkaren såg igenom skitsnacket och jag blev inte inlagd.

Kan psykiatrin verkligen acceptera detta? De verkar inte bry sig i alla fall.
Mer
6 år 9 månader sedan #956201 av Geta
Försök stå på egna ben. Vänta dig inte hjälp från familjen.
Mer
6 år 9 månader sedan #956203 av Inwatto
Släkten är värst, heter det ju. Bördan är, som jag ser det, att du går och retar dig på att du inte får hjälp från din förälder längre. Inser du att du är vuxen och inte ska behöva hjälp från dom, så lättar bördan.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 9 månader sedan #956205 av Carmen Al Kebab
Man kan aldrig veta om jag blir inlagd på LPT eller hamnar på rättspsyk, ska de bara sitta och rulla tummarna? Är det bra föräldrar? Nej.

Det finns ingenting som säger, nu är du 18 år... Nu måste du klara dig själv... Det är inte föräldraskap.

Man kan bli oskyldigt inlagd också.
Mer
6 år 9 månader sedan #956207 av Geta
Föräldrarna har inte ansvar för sina barn när de har gått ur gymnasiet. Då ska man klara sig själv. Förr ville psykiatrin att man hade så lite som möjligt med föräldrarna att göra.
Mer
6 år 9 månader sedan #956209 av Carmen Al Kebab
Ligga på stranden i Indien och se hur barnen dör av tsunamin? "Nej du... Nu är du minsann 18 år, nu får du klara dig själv"... Äkta kärlek?