Ni som inte får hjälp av föräldrar, hur klarar ni er?

Mer
6 år 8 månader sedan #964073 av Carmen Al Kebab
Ni som inte får hjälp av föräldrar, hur klarar ni er?

Ser i några trådar på denna avdelning hur vissa inte har föräldrar... En användare hade en pappa som stack, den andra användaren har inga föräldrar osv osv...

Hur klarar ni er? Hur tänker ni på när ni blir gamla? Får ni hjälp av personligt ombud? Hemtjänst?

Hur tänker ni kring ifall ni blir tvungna att bli inlagda på psykiatrin och bli övermedicinerad? Hur ska ni få hjälp då med att sänka dosen osv?
Mer
6 år 8 månader sedan #964080 av Geta
Mina föräldrar är döda. Har ingen hjälp. Jag litar på psykiatrin.
Mer
6 år 8 månader sedan #964081 av Utomjordingen
Jag har levt utan min pappa och hans sida av släkten i hela mitt liv. Så de har aldrig funnits för mig. Min mamma har inte heller varit mycket till hjälp i mitt liv.

Lever på min kvinnans pengar! Om hon dör före mig så kraschar allting för mig... .
Mer
6 år 8 månader sedan #964266 av Admin1
Har nästan inte fått någon hjälp alls av anhöriga eller psykiatrin. Klarar allt själv. Har nog fått mindre hjälp av släkten än majoriteten av friska personer.
Mer
6 år 8 månader sedan #964276 av Utomjordingen
Nästa vecka ska jag ta upp med en sjuksköterska för att få en tid till en kurator angående försäkringspengar för jag har aldrig fått försäkringspengar och inte haft en kurator sen åren 1990-1992. Kanske kan man få rätt till en klumpsumma? :tänk
Mer
6 år 8 månader sedan #964401 av koi
Jag har alltid varit sån som klarar mig själv. Fick lära mig tidigt att bara lite på mig själv. Alla andra sviker. När jag blir dålig får soc kliva in. Har en son med funktionshinder som man inte fixar att ta hand om själv. Han har ledsagare och aktiviteter via kommunen för att bli så självständig som möjligt och klara sig själv som vuxen.