Varför försöker vissa föräldrar göra sitt barn psykotisk?

Mer
6 år 7 månader sedan #973270 av Carmen Al Kebab
björk, kan du skriva lite om hur du tröttade ut dem? Vilka är de? (Alltså vilken personal höll på så)?

Respekterar de dig idag efter du tröttade ut dem ordentligt? På vilket sätt är du fri idag?
Mer
6 år 7 månader sedan #973276 av Amandara
Tror att de flesta föräldrar är evinnerligt oroliga när de märker att deras barn är sjukt.....
Mer
6 år 7 månader sedan #973281 av Utomjordingen
Det gjorde inte min mamma fast jag var utsatt för en riggad trafikolycka när jag var 5 år gammal och miste min mjälte. Hon låtsades som ingenting hade hänt under hela min uppväxt!

Min mamma började först bli orolig när jag var 18 år gammal. Jag betedde väl mig då lite psykopatiskt våren 1990. Jag blev genom ond våren 1990! "DET" började tidigt - redan egentligen när jag var 17 år gammal... .

Men orsaken att jag skulle bli tvångsmedicinerade/tvångsinläggning på ett dårhus våren 1990 handlade egentligen på ytan att jag inte tvättade mina egna kläder.

Jag var ingen knarkare eller nåt sånt utan försökte bara sköta mitt.
Mer
6 år 7 månader sedan #973370 av Admin1
Det har gjorts en svensk studie på anhöriga med schizofreni och 40 % skulle behöva viss psykiatrisk vård. Anhöriga kan ha mild kognitiv nedsättning pga schizofrenigener.
Mer
6 år 7 månader sedan #973377 av Utomjordingen
Jag känner egentligen bara en stor sorg när det gäller min mamma! Vår relation gick sönder tidigt i mitt liv under min uppväxt. Vi har inte träffat sen runt 10 år tillbaka. Min kvinna säger att jag inte ska ringa min mamma någon mer gång för hon märker att jag mår jätte dåligt varje gång jag har pratat med min mamma eftersom hon alltid låter så förbannad när jag pratar med henne. Det spelar ingen roll vad vi pratar om - för hon låter arg jämt ändå så jag blir rädd för min egen mamma. Sen har jag trauman från våren 1990 när min egen mamma såg till att jag skulle tvångs inläggas på psyket - har inte kommit över det än idag.
Mer
6 år 7 månader sedan #973389 av Chris

Geta skrev: Föräldrarna kan bära på psykisk sjukdom själva som de är rädda för att ska bryta ut. Hellre offrar de barnet.

Tror jag också. Så var mina.