Vad ska föräldrar få ut av att kontrollera sina barn?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 6 månader sedan #978589 av Jocke
Jag känner att mina föräldrar inte riktigt har förstått vitsen av hur mycket mina tankar betyder för mig, dem verkar tro att andras tankar florerar i mig och att mina tankar då inte är värdefulla i sig, dem förminskar och tror att jag är slösaktig.

Kände i natt att jag ville ha en klocka att sätta upp i väggen i sovrummet i stället för väckarklockan som hela tiden ramlar ned från nattduksbordet. Dem påstod att dem hade en klocka som jag kunde sätta upp i väggen istället för att gå och handla på coop. Dem tyckte det var onödigt att köpa en ny klocka? Vad är då mina tankar värda?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 6 månader sedan #978601 av Jocke
https://www.alltforforaldrar.se/d_files/styles/medium/public/field/image/pappathunder.jpg?itok=99EGI7m2

Det är barnen som ska diktera villkoren och inte föräldrarna! Varför söker människor hela tiden efter svagheter hos andra, istället för att rannsaka sig själva. Men som sagt, barn har väldigt lätt att ikläda sig offerkoftan, som vi har pratat så mycket om här på viska!

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 6 månader sedan #978602 av Geta
Varför köper du inte bara en väggklocka på COOP utan att tala med dina föräldrar. De ville nog bara vara hjälpsamma och spara pengar åt dig.
Mer
6 år 6 månader sedan #978651 av Amandara
Föräldrar kanske inte orkar vara tillräckligt bra föräldrar för sina barn om de själva har psykisk ohälsa. Kontroll är nog ett sätt att hantera tillvaron men kan bli väldigt jobbigt för barnen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 6 månader sedan #978681 av Jocke


När nyheten om flygplanen som körde in i wtc befann han sig på en skola, och vart alldeles tyst när beskedet kom. Ingen bra president tror jag? Bilden talar väl sitt tydliga språk? Men det är inte lätt att vara förälder.

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 6 månader sedan #978684 av Jocke

Vars är världen på väg?