Om jag berättar om mina föräldrar, vad är risken?

Mer
6 år 2 månader sedan #1021033 av Geta
Det är ingen som vet vem Laing var idag.
Mer
6 år 2 månader sedan #1021034 av Carmen Al Kebab
Inwatto - Men de kan ju omöjligt lita på föräldrarna om jag ärligt säger att de ljuger jätte mycket? Eller ligger inte patienternas säkerhet i deras intressen om det sker utanför sjukhusen i psykiatrins fall?
Mer
Mer
6 år 2 månader sedan #1021039 av Inwatto
Det är nog enklast för psykiatrin att inte lyssna så mycket på vad du eller dina föräldrar säger utan se till vad du klarar att göra (arbeta) och vad du behöver hjälp med genom egna observationer.

Nu är det en bra film på TV4 så jag får fortsätta imorgon om jag har mer att tillägga.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 2 månader sedan #1021041 av Carmen Al Kebab
Ok, vi fortsätter imorgon... Tack för alla svaren idag!
Mer
6 år 2 månader sedan #1021079 av Nissegossen

Carmen Al Kebab skrev: Ja jag har märkt det, min journal är lång :P

Men varför samla på så mycket smuts i journalen?

Då skulle du se min lunta till journal, från 1974-1982 den mikrofilmades och lades i atombombssäkert bergrum, därefter 1982 och framåt har jag, den ligger på en datajournal eftersom den är lagd på en data enhet. Det är alltså någon som lagt in den från pappersjournal vilket gör att det är troligt att de utför forskning på mig, annars hade där varit en lunta till.

Kan trösta er med att idag, skriver inte in läkare personliga omdömen i journalen, det har blivit mycket mer striktare och det som är relevant finns där istället

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum