Min mamma är rik!

Mer
6 år 1 månad sedan #1035648 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet min mamma är rik.!
jag hade gott om pengar när jag studerade.
har bara varit fattig en gång i livet och det var när jag låg efter med hyran.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035650 av Miika
Svar från Miika i ämnet min mamma är rik.!
Är det inte bra att du får känna på hur det känns att det är motigt ett tag då kanske du uppskattar pengar mer? Kanske att tjäna egna pengar, jag vet ju inte om du har sjukersättning nu
Mer
6 år 1 månad sedan #1035651 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet min mamma är rik.!
jag har sjukbidrag men jag har den turen att jag har fått pengar morsan ibland.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035652 av Miika
Svar från Miika i ämnet min mamma är rik.!
Aktivitetsersättning ?
Mer
6 år 1 månad sedan #1035653 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet min mamma är rik.!
precis.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035658 av Richard
Svar från Richard i ämnet min mamma är rik.!
Jag har en bra pappa, vet inte hur mycket pengar o tillgångar han har. Men han är sträng, men hjälper till i extrema nödfall. T.ex. Jag hade;
Ett Volvo-lån: 20 000 kr
Ett bank-lån (kredit på VISA): 20 000 kr
Ett lån hos en sån där ockrar-"bank": 20 000 kr
Böter o advokatkostnader: 20 000 kr
Flera SMS-lån: 6 000 kr

Så var det dags att betala tillbaka... Brev från Kronofogden började trilla in. Så fick jag en god man (eller dam) som sa; -Nä, det här går inte, det kan jag inte ta. Men, på nått mystiskt sätt så blev allt det där betalat... O min gode man tog mig som klient, o sa; -Du har en mycket snäll pappa! Men nu har jag gjort honom besviken, han betalar in 1 500 kr till mig o min syster varje månad till pensionssparande. Men jag har under ett års tid plockat ut dem direkt, jag sa att jag vill hellre leva nu o kommer inte att bli mer än 70 år.

Jag vet inte om jag kommer att få ärva något, eftersom jag bevisligen inte kan hantera pengar. Men han lovade mig att jag skulle få hans guld-tillgångar, som jag bara sett fotografier av.