Min mamma är rik!

Mer
6 år 1 månad sedan #1035653 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet min mamma är rik.!
precis.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035658 av Richard
Svar från Richard i ämnet min mamma är rik.!
Jag har en bra pappa, vet inte hur mycket pengar o tillgångar han har. Men han är sträng, men hjälper till i extrema nödfall. T.ex. Jag hade;
Ett Volvo-lån: 20 000 kr
Ett bank-lån (kredit på VISA): 20 000 kr
Ett lån hos en sån där ockrar-"bank": 20 000 kr
Böter o advokatkostnader: 20 000 kr
Flera SMS-lån: 6 000 kr

Så var det dags att betala tillbaka... Brev från Kronofogden började trilla in. Så fick jag en god man (eller dam) som sa; -Nä, det här går inte, det kan jag inte ta. Men, på nått mystiskt sätt så blev allt det där betalat... O min gode man tog mig som klient, o sa; -Du har en mycket snäll pappa! Men nu har jag gjort honom besviken, han betalar in 1 500 kr till mig o min syster varje månad till pensionssparande. Men jag har under ett års tid plockat ut dem direkt, jag sa att jag vill hellre leva nu o kommer inte att bli mer än 70 år.

Jag vet inte om jag kommer att få ärva något, eftersom jag bevisligen inte kan hantera pengar. Men han lovade mig att jag skulle få hans guld-tillgångar, som jag bara sett fotografier av.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035663 av Geta
Svar från Geta i ämnet min mamma är rik.!
Blev Kronofogden inkopplad, charlie2?
Mer
6 år 1 månad sedan #1035664 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet min mamma är rik.!
ja det blev det på grund av köp av dvd filmer och hyran.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1035668 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet min mamma är rik.!
Min mamma har haft gott ställt i sitt liv! Hon har haft allt från radhus, bil - till hus och nu insatslägenhet + hade sommarställe med båt! Jag kunde få 10-15 tusen kronor i julklappar under några år under 2000-talet. Men idag är hon gammal och är i princip fattig! Jag tror det beror på att hon reste upp för de mesta pengarna.

Jag är sned på min mamma som aldrig engagerade sig för mig sen våren 1990 när det gäller bland annat om min psykiska sjukdom och försäkringspengar för det verkar som hon inte hade en aning om att psykisk sjuka kan få ha rätt till det fast hon hade försäkring för länge sen. Riktigt-riktigt besviken på min mamma!
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035677 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet min mamma är rik.!
ja det är inte alla som har turen att ha rika föräldrar