Kompis/kollega ljuger!?

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329476 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Ingen tror ju på de sanslösa historierna, ingen. Inte mytomanen heller. Enligt wiki osv så kopplas mytomani ihop med empatistörningarna. Men det kan inte stämma. Det är i så fall mer likt de med vanföreställningar. Där är ingen som tror på det heller.

Det finns skillnad på patologiska lögnare och tvångsmässiga lögnare, på engelska infosidor. Men inte på Svenska. Det står på engelsk wiki att "mytomaner" känner ånger, stress och skuld på lögndetektortest, det gör inte de antisociala. Men här i Sverige så är ett kriterie för den "mörka triaden" som Geta kallar det, Mytomani. Men det är något helt annat. Även om det står "Mytoman" på alla aftonblaskor var och varannan dag. När de snackas om monstrena.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329515 av Koltrast
Svar från Koltrast i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Alla som är väldigt snälla mot mig ska tydligen vara manipulativa och farliga.

Skönt att jag är fel person att bedömma det - då jag själv kanske är just en sådan  ​​​​​​​
Mer
3 år 1 månad sedan #1329525 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Min bipolära väninna (en av få psykiskt sjuka vänner som fortfarande lever) skröt om att hon var bra på att manipulera.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329714 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kompis/kollega ljuger!?

Han är ganska trevlig ändå. Men en gång busringde jag o några till från Spiran när vi hade festat, till honom, o undrade om han kunde hacka Försäkringskassan...
Vad sa han om det?
Mer
3 år 1 månad sedan #1329738 av Richard
Svar från Richard i ämnet Kompis/kollega ljuger!?
Det var en tjej jag var med, som ringde o presenterade sig som "Cissi", som hade hört att han var duktig på att hacka o sånt, o undrade om han kunde hacka Försäkringskassan så hon kunde få högre ersättning.
-Javisst! Men med lite tveksam röst. Så frågade vi vilka program han använder, o han sa att han skrivit programmen själv.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1329782 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kompis/kollega ljuger!?

Geta skrev: Min bipolära väninna (en av få psykiskt sjuka vänner som fortfarande lever) skröt om att hon var bra på att manipulera.

Å manipulere kommer av samme rot som manikyr. Det betyr ganske enkelt å bruke hånden.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.