Jobb på samhall

Mer
15 år 2 månader sedan #190494 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jobb på samhall
Grattis! Skönt att någon här fått jobb. Det har ju varit mest uppsägningar på senare tid. Hur fick du jobbet på Samhall?
Mer
15 år 2 månader sedan #190526 av Projek
Svar från Projek i ämnet Jobb på samhall

Admin1 skrev: Grattis! Skönt att någon här fått jobb. Det har ju varit mest uppsägningar på senare tid. Hur fick du jobbet på Samhall?


Har bra kontakt med en personalledare där och det är tredje gången jag är där så det är inget nytt för mig. Arbetsförmedlaren jobbade också på det.

Projek
Mer
15 år 2 månader sedan #190797 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jobb på samhall
[color=red:1w348ct8][size=150:1w348ct8]GRATTIS!!![/size:1w348ct8][/color:1w348ct8]
Mer
15 år 2 månader sedan #190887 av Projek
Svar från Projek i ämnet Jobb på samhall
Tack
Mer
14 år 2 månader sedan #282476 av marlene
Svar från marlene i ämnet samhall-.-
berätta hur går det ..funderar på samhall själv.
vilka är dina arbetsupppgifter?
  • Besökare
  • Besökare
14 år 2 månader sedan #282479 av
Svar från i ämnet Jobb på samhall
Vilka områden har Samhall där du ska börja ?

Själv har jag provat på Samhall och jag tyckte det var skit även dem som var där var som nickedockor och sönder-utarbetade dem klagar men vågar inte säga det rätt ut.
Och en som jobbat där i 19 år sa att det enda dem har i huvudet är städ, städ och åter städ.

Enligt Samhalls mål så ska 6% ut till ett riktigt jobb när man väl kommer ut på ett riktigt jobb så varar det inte så länge och sedan blir man återanställd på Samhall så framtiden är inte ljus på Samhall men bra för dem som orkar vara där och tycker det är kul att göra något meningsfullt på dagarna. Dem som är anställda på Samhall har lönebidrag oftast.

Och utbildningarna som Samhall kan erbjuda är truckkort och städutbildning m.m. osv. Samhall verkar inte ha utbildning som är riktad till något specifikt yrke förutom produktion och städ vilket jag tycker är dåligt...

mitt tips till er som funderar på att börja på Samhall och har den möjligheten...tänk efter en gång till, se över dina möjligheter till skola läsa upp betyg på antingen komvux eller på en folkhögskola jag lovar du tjänar mer på det i längden än att att gå på Samhall där alla miffon samlas under ett och samma tak ungefär som rsmh eller kommunala socialpsykiatriska enheter. Inget illa menat men det är så jävla deprimerande, värdelöst och sanning.