Vad finns det för lättare jobb...?

Mer
14 år 8 månader sedan #241232 av Micke
Jag har utbildat mig så att jag nästan inte har studiemedel kvar, bara skulder. Det har i för sig blivit en hel utbildning som jag förhoppningsvis kan jobba med om några år när jag blir friskare. Men jag tycker inte att utbildning är allt. Har haft typ serveringsjobb tidigare och tror inte jag har varit så lycklig som då. Nu känner jag att jag vill söka truckförare, marknadsundersökare eller typ vaktmästarjobb men då är problemet att det är lågkonjuktur så att det kanske inte finns jobb att söka. Skall ut i arbete snart. Vad nedslående det är att behöva tänka att det tom. är svårare att få jobb nu när det är lågkonjunktur än annars....
Mer
14 år 8 månader sedan #241236 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Till Nissegossen...

Erase skrev: Nissegossen , Du som vet allt... Fråga 1:Hur får man en E-mail adress?
Står det i papprerna från Comhem... Jag fattar inte...


Jag har också möjlighet att få e-post genom comhem, men tycker det är lite krångligt, så därför har jag en hotmail adress. Den är lätt att skaffa sig och det fungerar utmärkt för mig.

Här står det hur du gör.

www.mediahuset.se/Distrikstlakar ... otmail.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 8 månader sedan #241237 av Isa-Alise
Det finns städning, trappstäd, parkarbete i parker och på kyrkogårdar, servitrisjobb, köksassistent, diskare, lagerarbetare, mm...

Vad vill du göra? Vad tycker du är roligt? Ett jobb behöver man tycka om för att orka med i längden...
Mer
14 år 8 månader sedan #241238 av Nissegossen
Om du tvunget skall ha e-post från comhem, så gå till den värdehandling som det är frågan om när du skaffade dig bredband ifrån comhem. Där står det om användaruppgifter och där står om uppgifter för e-post och hemsida. Du får botanisera genom att gå till comhems hemsida och se vad som står där hur du skall göra
Klicka här[/url:3gyla8wx]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 8 månader sedan #241387 av Admin1
Tidningsbud kan vara ett alternativ, men i vissa fall krävs körkort.
Du berättade inte om du hade en psykisk sjukdom för då kan Arbetsförmedlingen Rehab ibland ordna fram ett lämpligt jobb till en och hjälpa en tillrätta på jobbet.
  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #241470 av Erase
Svar från Erase i ämnet Vad finns det för lättare jobb...?
Köksassistent,lager,diskar, kan jag tänka mig...