Grönt kort

Mer
13 år 1 månad sedan #380712 av Evillynn
Grönt kort skapades av Evillynn
Kan man som schizofren som tar Leponex få grönt kort hos tandläkaren?
Mer
13 år 1 månad sedan #380746 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Grönt kort
Japp, det har jag.
Mer
13 år 1 månad sedan #380748 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Grönt kort
Vad måste man göra för att få det?
Mer
13 år 1 månad sedan #380752 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Grönt kort
Kan jag få det med följande mediciner:

Trilafon
Seroxat
Lamictal
Absenor
Sifrol

Min tandläkare plundrar mig på 4-5000 kr per år. Hur mycket rabatt kan man få om man har tandfrätande meds?
F ö har jag ingen tandläkare mer. Har inte betalat förra årets räkning som nu går till Kronofogden.
Mer
13 år 1 månad sedan #380789 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Grönt kort
Gå till er läkare på psykiatrin och säg till honom att han skriver ett intyg om detta med grönt-kort och att läkaren skickar intyget till det landsting som ni bor i.

Det var aldrig några problem för mig och jag har medicinerna, Trilafon, Akineton och den medicin som jag står på vid behov för att sova och det är då seroquel.

Då kostar alla besök hos tandläkaren normalt pris för läkarbesök på vårdcentralen. För mig är det då 120 kr per gång upp till högkostnadskortets gräns dvs 900 kr per år.
Då får ni all bastandvård ni behöver.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #380838 av
Svar från i ämnet Grönt kort
Visst var det förslag från Moderaterna att ändra på det så kallade gröna kortet?

Att man ska få nån slags bidrag på runt 2000kr per person som har aktivitetsersättning och pension istället för grönt kort och det ska räcka till den tandvård man behöver oavsett vad? Bara för att minska på kostnaderna och ta bort och reformera till det sämre för andra som verkligen behöver kortet.

Varför inte reformera hela J-la, tanvården så att det passar alla männsikor? Tänderna är ju en del av kroppen! Fattar inte!