Banklån för husköp

Mer
12 år 11 månader sedan #400910 av Karin
Svar från Karin i ämnet Banklån för husköp
Okej - tack för alla råd o tips!
Jag skulle gärna sätta mig i en stuga imorgon om jag fick...samtidigt är det - som ni skrev oxå - ett annorlunda och större ansvar (eller hur man ska uttrycka det) eftersom det kan dyka upp oväntade utgifter på ett annat sätt än när man hyr lägenhet.
Min son vill oxå ut "på landet" för att kunna leva utan att behöva ta hänsyn till grannar hela tiden... (musikspelande t.e.x.)

Man får väl se hur det går. Jag skulle väl kunna söka om lånelöfte för att se om det finns nån bank som skulle vara beredd att låna mig till husköp. Har inga egna besparingar att lägga i kontantinsats, så det är väl liten chans att få till det. Husen är ju så dyra oxå, ääven om man vill ha en enkel standard och inget stort o vräkigt...

Tack igen alla viskare!
Mer
12 år 11 månader sedan #400915 av Geta
Svar från Geta i ämnet Banklån för husköp
Det är inte lika lätt att få låna till 100 % numera. Det är väl det som kallas
bolånetaket?
Mer
12 år 11 månader sedan #401067 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Banklån för husköp
Karin,

En nackdel med att bo på landet är att man måste nästan ha bil, så bil kan bli en extra kostnad. Sedan har vi det där med närhet till skolan för din son och skolresor för honom. Det blir också längre väg när man behöver kontakt med vården.
Mer
12 år 11 månader sedan #401080 av Poppy
Svar från Poppy i ämnet Banklån för husköp
Man fick inte låna till 100 % för två år sen heller. SBAB var dom enda som gav lån upp till 95 %, andra banker gav max 90. Och nu tror jag det är tuffare än så.