Idag jobbade jag min första dag i hemtjänsten

Mer
12 år 1 månad sedan #473165 av Poppy
För flera år sen pratade jag med en tant som var väldigt sjuk, och som sa att hon funderat på att ta livet av sej. Hon sa att det är väldigt enkelt när man har många sjukdomar, för då har man massa morfin och andra starka preparat hemma som man enkelt kan överdosera. Hon sa också att hon visste flera andra gamla och sjuka som tagit livet av sej på det sättet. Men så småningom ändrade hon sej och kom fram till att hon skulle leva vidare trots allt.
Mer
12 år 1 månad sedan #473187 av Nissegossen
Geta,

I Danmark ja! I Sverige däremot får du tala om var du läst det någonstans, att Downs syndrom skall vara utrotat i Sverige år 2030!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #473194 av Nissegossen
Poppy

Jag har alla ingredienser till att ta livet av mig hemma, tror du inte jag tänkt över möjligheterna, att själv avsluta livet när jag själv vill? Jag går bara och lägger mig, tar lite kvälls medicin och somnar för att aldrig vakna mer.

Förlåt skämtet här, det är dödssäkert och det sker helt utan smärta på något sätt och jag behöver inte blanda in någon annan så länge jag är så att jag kan gå.

Jag kommer dock aldrig göra det förrän jag drabbas av en sjukdom som innebär ett starkt lidande och där det bara i förlängningen kan sluta med döden.

Om jag inte blir senil innan dess, så är jag starkt övertygad om att jag själv väljer att avsluta mitt liv, när jag själv vill.

Inga frågor om hur jag tänkt göra, sådana frågor ges inga svar på och inga ömkningar om mig, detta är mitt eget beslut och respektera min vilja!

Men det är inte på långa vägar när aktuellt för närvarande.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #473212 av Nissegossen
Geta

Har du tänkt på att vi med psykossjukdomar, faktiskt är i samma läge, som de med Downs syndrom och både du, jag och andra här på sidan är med i gentester, samt att åtminstone jag i nästa vecka får svara på ett helt frågeformulär. Vars frågor jag får då, ty jag har tackat ja, till att vara med i studien som bla innefattar hjärt kärlsjukdomar. De går in på livets byggstenar för att finna vilka gener och andra kopplingar till studier som genomförs idag som syftar till om man antingen kan rätta till generna, för att sjukdomen rent av kan botas.

Annars är ju det det allra billigaste att föräldrar får gå igenom tester och de med anlag får,testa sina barn för tex sjukdomen Schizofreni och att dessa får gås igenom med hjälp av fosterdiagnostik och att sådana foster som har sjukdomen Schizofreni, blir borttagna precis som de med Downs syndrom!

Geta, det är faktiskt framtidsperspektivet!

Men detta är samtidigt ett inlägg i debatten som hör hemma i en egen tråd här på viska!

Det jag vill är här att ha en öppen debatt med alla som kan vara drabbade och dessutom med de som är ansvariga för just dessa tester!

Hur skall vi som är drabbade av sjukdom tackla det att samhället inte vill ha oss?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #473215 av Geta
Vad jag vet så kan man idag inte faställa med säkerhet vad som är schizofrenigener.
Visst vore det önskvärt att också vi liksom personer med Downs syndrom togs bort.
Mer
12 år 1 månad sedan #473216 av Nissegossen
:lol: Syftet med testerna är ju fullt klart att hitta Schizococken, som ännu inte är funnen, dvs orsaken till Schizofreni är inte klarlagd och kan rent av vara förvärvad efter födelseögonblicket och bero på exv skador vid födseln, samt trauma i späd ålder.

Man vet helt simpelt inte hur man skall sålla ut oss!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum