Högskolestudier, yrkeshögskola. Problem :(

Mer
11 år 5 månader sedan #534864 av Christofferl
Hej, heter Christoffer och har genom livet gått mycke utbildningar och försökt med jobb många gånger. Nu har jag äntligen kommit in på en utbildning som jag trivs med och känner att jag är påväg mot nått jag kan trivas med.

Dock har det blivit strul på grund av depression och mina svårigheter att "smälta in" socialt. Håller samtidigt på att gå en utredning för autismsprektrum då skolan krävde att jag skulle göra något åt min sitvasion.

Känner att det börjat bli tyngre och tyngre att gå till skolan då jag upplever att det inte finns nån förståelse för mina speciela behov i att ha en tydlig plan och en tydlig kurva på vart jag ligger kunskapsmässigt. Snälla hjälp mig att lösa det här då jag känner att jag knappt orkar gå upp på morgonen. Vad har jag för rätt just nu när det gäller hjälp i studier?

Har även en diagnos på Adhd och deprission från innan med en mängd utlåtande om att jag behöver gå utredning om misstänkt autism.

Ber om ursäkt för bristen på röda trådar.
Mer
11 år 5 månader sedan #534866 av Christofferl
Får be om ursäkt om min tråd kanske inte platsar här på Viska, men det är lite sista utvägen för mig känns det som :(
Mer
11 år 5 månader sedan #534868 av björk
Äter Du som Du ska? Sova är också viktigt !
Mer
11 år 5 månader sedan #534869 av Christofferl
Dåligt med den biten, försöker så gott man kan med det :)
Äter ju även Strattera och har börjat med anafralin i somras.
Mer
11 år 5 månader sedan #534870 av björk
Måste, man smälta in socialt då ?
Mer
11 år 5 månader sedan #534871 av Christofferl
Just i den utbildningen så måste iaf lärarna förstå mig då jag går en helpraktisk utbildning. Måste bara försöka lösa det med skolan så jag slipper vara så käck och glad :)