Sysselsättning

Mer
18 år 5 månader sedan #29094 av Saari
Sysselsättning skapades av Saari
Jag håller nu på med min praktik och jag har två veckor kvar, sedan ett jullov och efter det har jag 4 veckor till på min praktikplats. Jag trivs och har mycket att göra, människorna är jättetrevliga.

Men sedan på helgen kraschar jag totalt. Då börjar tankarna komma igång igen, de tankar som är avstängda på vardagen för att jag har fullt upp. Allt går åt helvete när jag inte har något att göra.

Samtidigt så tär det på mig att jobba jättemycket. Jag är stresskänslig och har svårt att sluta när jag väl börjat, tar med mig allt jobb hem och fortsätter jobba även på nätterna (vilket är skitjobbigt).

Någon som känner igen sig?

Jag måste nog bara hitta en balans. För sysselsättning är riktigt bra att ha, då koncentrerar man sig på annat än sitt mående.
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #29097 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Sysselsättning
Jag får inte jobba så mycket, jag är tacksam för det lilla jag får.
Hur får man ett betalt jobb när man har psykisk sjukdom.
Man kan ju vara lika duktig som alla andra eller?
Personalen där jag varit intagen säger att det är ont om jobb, men i mitt hjärta vet jag att det inte kan vara sant.
Jag har öppnat ögonen och sett att de flesta jag känner har jobb.
I alla fall de som är runt omkring mig.
Jag är den som står utanför - outsidern
Mer
18 år 5 månader sedan #29104 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sysselsättning
Jag tror att om de flesta med schizofreni jobbade så skulle de flesta nog må bättre, eftersom det då inte finns lika mycket tid att tänka på sin sjukdom och sin livssituation. Jag tror att fler kommer att få jobb i framtiden för psykiatrisamordnaren jobbar med frågan och försöker hitta lösningar på problemet. Det blir säkert bättre om ett par år.

Saari, när du är ledig kanske du skulle ha en hobby som tog ganska mycket tid. Någonting, som du är väldigt intresserad av. Då skulle nog ledigheten gå lättare att hantera än idag. Det går att göra mycket kul och intressant med dator och Internet.