Antipsykotika och karriär

Mer
6 år 9 månader sedan #957188 av Gardenia
Har inte medicinerats så länge med antipsykotika och funderar över hur medicineringen fungerar ihop med arbetslivet? Är det möjligt att klara av ett normal- till högpresterande heltidsjobb fastän man tar antipsykotika? Hur ser er arbetssituation ut?
Mer
6 år 9 månader sedan #957226 av Nissegossen
Det går att jobba ja, men undvik studier och dyra CSN;s lån, detta för att det är svårare än ett vanligt jobb. Pröva på att arbeta med försäkringskassans rehab, så nu är du ju sjukskriven och funderingar på jobb, ta kontakt med den handläggare du har på fk. Detta för att kunna jobba och om du sedan får ett recidiv att du då återfår sjukskrivning.

Helt enkelt innan du börjar jobba ring upp fk och hör vad de säger. Speciellt om du varit sjukskriven en längre tid.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #957248 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och karriär
Inte lätt att kombinera jobb och antipsykotika.
Mer
6 år 9 månader sedan #957256 av Nissegossen
Jag råder, innan du tar ett jobb, kontakta fk, för tar du ett jobb på egen hand, kan det bli svårare att få fk till att betala sjukskrivnings pengar.

Det kan vara ett dyrt misstag att bara börja arbeta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #957269 av notwoodstock
Klarade det på 90-talet. Åt lägre dos än nu, men jag tyckte det lättare jobbet jag blev omplacerad till var kul!
Mer
6 år 9 månader sedan #957276 av Geta
Svar från Geta i ämnet Antipsykotika och karriär
Det svåra är stigmat. Man blir inte accepterad på en arbetsplats på öppna marknaden med dessa diagnoser.