Antipsykotika och karriär

Mer
6 år 9 månader sedan #957288 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Antipsykotika och karriär
Jag anser mig ha varit en bra anställd, jag jobbade mycket övertid och utförde flera sysslor. Allt förändrades när jag fick min diagnos. Jag blev utstött och fick cheferna emot mig. Det slutade med att jag fick sparken. Okej, jag hade vissa besvär och svårigheter, men tycker jag blev orättvist behandlad. Kanske hade jag större problem än jag vill erkänna. Kanske.
Mer
6 år 9 månader sedan #957293 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Antipsykotika och karriär
Jeg fikk aldri en akademisk karriere. Noe annet har ikke villet ha. Har null ambisjoner i privatlivet.
Mer
6 år 9 månader sedan #957305 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Antipsykotika och karriär
Hur försörjer ni er om ni inte jobbar? Förtidspension? Sjukskrivning?
Mer
6 år 9 månader sedan #957307 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Antipsykotika och karriär
Jag hoppas inte att medicineringen gett mig några bestående men i hjärnan eller i kroppen, så att jag inte kan ta ett jobb inom mitt yrke i framtiden.
Mer
6 år 9 månader sedan #957308 av Nissegossen
Förtidspension 1991 ett beslut damp ned i brevlådan, inget alls att säga till om, därefter sjukersättning tills vidare, senare ålderspension.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #957309 av Nissegossen
I samband med förtidspension ringde jag upp personalchefen på min arbetsplats på Pripps bryggerier. Han sade bra det, då skall vi stryka dig ur arbetsrullan, nej förresten kom hit så bjuder jag på lunch. Var där pratade med honom och jag får be om att få ett arbetsintyg. Han sade du skall få ett betyg. vad har du jobbat med? Jag blev ju ett omplaceringsfall och därmed har jag jobbat i många yrken på ett bryggeri. Han antecknade och sade jag skall be NN skiva ut det, hon var vice personalchef och henne hade jag träffat förut och vi kom bra överens. Bra betyg på ytan, men en gammal räv till personalchef hade dragit öronen åt sig, då det inte stod i betyget en rekommendation att anställa mig. Dock, vad skulle de göra? Jag var ju ett problembarn på jobbet pga sjukdom.

Ingen någonstans har klagat på det jobb jag utfört.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum