Vad var ert första jobb?

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074799 av charlie2
mina första jobb var som diskare på cafe och med trav hästar som ungdom en gång i tiden jobbade hårt då och började att jobba vid 15 års ålder sommarjobb mm.:dans :tummenupp
har även jobbat på gård som 18 åring en gång i tiden.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074802 av Geta
Svar från Geta i ämnet vad var ert första jobb.?
1971 jobbade jag som terapibiträde och fick min första riktiga lön. Tyckte att jag var rik.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074806 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet vad var ert första jobb.?
ja just det när jag bodde i Täby så jobbade jag med att flytta möbler och att måla möbler och trädgård.
jag jobbade gratis med det 6 timmar per dag.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074820 av Nissegossen
Hårt arbete lönen kan diskuteras. Då byggde vi min syster och svågers hus jag gjorde murbruk i en betongtumlare körde till farsa, som murade fasaden (murare var hans yrke) Hanterade cement säckar på 50 kilo.

Jag tävlade med min svåger han tog makadam i botten jag gjorde som så att jag tog högre upp och jag tog fulla byggskyfflar när jag höll jämna steg och fyllde den makadamen väl lika mycket som han. Han bara slängde skyffeln för att han kunde inte klå mig då var jag 14 år gammal

En annan gång var på min svågers mammas sommarställe på näset. Där var vi 3st han skulle dela en stor sten han slog på sten med storslägga, när han avbryt för att vila så sade mannen som var med så här gör man och tog en kil och en handslägga och satte den i stenen som var något sprucken ett lätt slag på kilen och stenen försvann i mindre sten.
Min svåger tålde inte det. Han sade inte ord han bara gick till sin bil en Volvo Duett och bara körde därifrån....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074826 av Recard2016
Diskare, 2 dagar, sen fick ja sparken.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074827 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet vad var ert första jobb.?
jag jobbade som diskare vid ca 15 års ålder under ett per års tid och flera somrar också.hårt arbete var det.