Vad var ert första jobb?

Mer
5 år 9 månader sedan #1074831 av Nissegossen
En kompis till mig han var ett barn bland många i familjen hans mamma såg till att han hamnade som kockelev på ett fartyg när han var 14 år gammal han var ju då yrkesman och han hade bil och vi var några grabbar alla patienter men inte alla med psykossjukdom. En dag sade han till mig att idag skall du köpa Hjortstek varpå ned på stan och han såg ut steken jag betalade

När vi kom till hans lägenhet sade han ta det här det är en bit av filén jag är inte rädd för att äta den

Han fick ju pengar för bensinen med jämna mellanrum när han tankade, men ang maten tyckte jag att middagen var OK! att betala för.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1074869 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad var ert första jobb?
Jag blev bullakandidat som det kallades. Fick jobb inom textilindustrin samma år jag slutade gymnasiet.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074880 av Guru
Svar från Guru i ämnet Vad var ert första jobb?
Jag tvättade blir, var 17år. Oj vad tiden går snabbt
Mer
5 år 9 månader sedan #1074882 av björk
Svar från björk i ämnet Vad var ert första jobb?
Jag hade ögon som biljard bollar när jag klippte en som heter Ninas gräs.

Rätt "grovt" att utsättas sånt.
Mer
5 år 9 månader sedan #1075092 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad var ert första jobb?
Mitt första jobb var som städare.

/Dave
Mer
5 år 9 månader sedan #1075158 av Nissegossen
Här i stan fanns en arbetsförmedling om arbete på restaurang och de som kom dit den dagen när de öppnade fick jobb som diskare bla, de blev anställda till de jobb som fanns då också diskare.

Mina röster försökte få mig dit istället för att vara sjukskriven eller då (sjukbidrag) som det numera heter sjukersättning tills vidare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum