Hur många % ska jag jobba?...dilemma(hundfråga)

  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1117591 av Leloo
Jag är uppe i 50 % nu på praktiken. Just nu håller jag på att byta Zyprexa-injektioner till Abilify-injektioner.

Så zyprexan trappas långsamt ut ur kroppen och det jag har märkt hittills är att jag inte är trött på dagarna längre. Behöver inte sova på dagen typ 3 timmmar som förut och det är så jäkla skönt. Jag har heller ingen trötthetskänsla som jag hade av Zyprexa.

So far so good. Nu till problemet......

Ni som har sett mig skriva här ett tag vet att min högsta önskan och dröm i världen är att skaffa en hund. Jag kan göra det om jag väljer att bli anställd på 50%. Då skulle hunden vara själv i 4 timmar bara.

Men om jag följer min fars råd ska jag jobba 75% och då måste hunden in på hunddagis och sånt är ganska krångligt och framför allt dyrt.

Sen vet jag ju än heller hur mycket jag kommer orka jobba. Jag tror de sa att den sista sprutan av Zyprexa är ute i mars någon gång och efter det kan man utvärdera.


Om du har en hund, vad tycker du? Jag kommer aldrig skaffa egna barn, men en hund vill jag så gärna ha :hjärta
Mer
5 år 4 månader sedan #1117613 av Bomb
Multipass!

Jag har två hundar sen många år tillbaka och en katt. Jag bor på gruppboende med egen lght och en liten bakgård. Jag kan inte föreställa mig livet utan hund (men nu börjar de att bli gamla...). I September flyttar jag härifrån och ska förhoppningsvis börja plugga på en textilskola. Jag kommer att kunna gå hem över lunchen och dagarna är nog inte så fasanfullt långa.

Kan du kanske hitta en praktikpats närmare hemmet?
Det var min högsta dröm också, och jag pluggade som en dåre innan jag tog över mina två.

CHICKEN GOOD!
Mer
5 år 4 månader sedan #1117616 av Kloppe
Min erfarenhet av att arbeta 50% är att man blir borta mycket mer än 4 tim. Detta då det ofta är resväg och att man måste göra vissa ärenden, som att handla m.m.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117621 av Geta
Skulle aldrig skaffa hund. Som sagt, man är borta längre tid än vad man tror. Sedan om grannarna klagar på att hunden för oljud, så blir det inte roligt.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 4 månader sedan #1117650 av Leloo
Det här är min dröm Geta.

Min fd läkare sa något om det en gång, när vi sökte sjukersättning för den delen som jag inte pluggade på, att man ska ha tid till att göra allt det där andra också. Laga mat, tvätta, städa, diska, träna m.m...
Mer
5 år 4 månader sedan #1117651 av krokus
Jag har en hund, och jobbade 50% ett tag för några år sedan. Det funkade väl sådär. Han kissade aldrig inne, men han tyckte nog att det var jobbigt att vara ensam. Som Johannes nämnde blir ensamheten för hunden längre än fyra timmar, pga resvägen.

För hundens skull, tycker jag inte att du ska upp i arbetstid.