Hur många % ska jag jobba?...dilemma(hundfråga)

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117695 av Nissegossen
Jag har bara läst ditt inlägg Lelo men inte läst vad andra svarat. Rent spontant säger jag sätt upp en lapp i ditt närområde med flikar med ditt telefonnummer På lappen förklarar du varför du behöver hundvakt och då en dagmatte och vad du betalar för det går att förhandla om. Hunddagis är dyrt. Innan jag och min dåvarande sambo köpte en Amerikansk cockerspaniel var min sambo var hon dagmatte till en Amerikansk cockerspaniel. Det gjorde ju att jag kände hunden väl och tiken och jag kom väldigt väl överens. Jag behövde aldrig koppel till henne jag bara sade när vi kom till en gatukorsning stanna där Ofelia (kennelnamnet) hennes matte kallade henne Lady. tiken lydde och väntade in mig. när jag kom till korsningen sade jag Ofelia nu går vi och hon skuttade på 10-15 meter framför mig. Skulle jag handla så gick vi till kvartersbutiken jag sade vänta här Ofelia, hon stod inte bunden jag köpte det jag ville ha och går ut och säger kom nu Ofelia. Hennes matte var tågvärdinna på sträckan Göteborg-Malmö. En gång kunde inte mitt ex ta henne, så hon ringde matte och jag gick dit ringer på dörren och jag fick kopplet tiken rann ner för trappan som ett levande vatten. matten bara gapade stort med munnen och sade så gör hon inte ens med mina pojkvänner.
Summan för att ha hunden till min sambo var inte hög, många tar det bara för att lära känna en hund. Hunddagis är affärer därmed vill de bara maxa vinsten. skaffa en dagmatte är mitt svar. Ja, jag var ju tvungen att koppla henne då hon löpte. Då hade ju hon skydd för det på sig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117697 av Zoidar
Svår fråga. Mitt hjärta säger att du inte ska jobba mer än 50% och ha hund. Fast om det är rätt att tänka så vet jag inte. Har du kapacitet till 75% så kanske du ska jobba 75%, om man nu behöver jobba på maxkapacitet? Som sagt svår fråga, meningen är ju samtidigt det som är hållbart i längden och det som gör att du kommer må bra och vara frisk på lång sikt. Har svårt att ge något konkret råd.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 4 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117698 av cecilia76
Skulle rekommendera dig att nöja dig med 50 procent jobb. Livet är mer än måsten och duktighetshets.
För att orka i längden så vill du väl ha det fint och mysigt? Hund låter som mysigt sällskap.
Mer
5 år 4 månader sedan #1117702 av Nissegossen
Hund är dyrt, en hundras som är sönderavlad, har ofta både kroppsliga defekter och psykiska. En stor hund får inte ha psykiska problem men också rent fysiska avelsproblem då tänker jag på ögonbotten och höftledsdysplasi speciellt viktigt för stora hundar, de kanske får avlivas i förtid om de har problem alltså gäller det också försäkring på hunden och den bör vara besiktigad av en veterinär

Den hund vi hade hade mycket fysiska problem och summan jag var tvungen att lägga ut för hunden var 10% varje år utav min inkomst under sammanlagt vad hunden kostade mig under sin livstid, dvs 11 år

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 månader sedan #1117703 av memphis
Jag tycker du ska stanna på 50% och skaffa hunden! Sen kan du ju öka senare och skaffa dagmatte då. För gör man ingenting av sina drömmar blir de aldrig av! Make it work!
Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1117709 av Nissegossen
En gång var vi med hunden på Blåstjärnan för observation då de inte kunde hitta vad som var fel. han mådde uppenbarligen inte bra. Veterinären sade när vi skulle hämta honom så många superlativer om vår hund så jag sade vill du skriva vad du sade på papper och underteckna. Hon backade direkt, nej det får du gå till kennelklubben för. Innan vi skulle gå därifrån, sade hon ta ett träckprov innan ni går. Vi gick ju tillbaka, när vi kom hem ringde de och sade han har cocctider mask som inte vanligt avmasknings preparat tar på vi har ringt in på Apoteket så gå dit och hämta ut det.

Det sprids genom har tollar och rävar har dem.

vi avmaskade hunden sedan var han sitt vanliga jag igen. Vi fick också från en granne som sade ni tar bäst hand om er hund här.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Nissegossen.