Hur är det egentligen?

Mer
Mer
4 år 8 månader sedan #1181729 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är det egentligen?
Jag vet inte hur personer med så hög hyra och låga inkomster klarar sig. Men på schizofreniförbundet har föräldrar klagat på att de måste gå in med flera tusen kronor varje månad för att täcka kostnaderna.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181734 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Hur är det egentligen?
Om utvecklingen fortsätter så här får nog fattiga och andra utsatta kanske disponera mark i skogen, där man själv får bygga skydd mot väder och vind efter förmåga. Kanske kan Sida och FN komma med material och förnödenheter.
Våra egna politiker verkar sakna kunskap att göra något eller kanske helt enkelt inte vill.
Kan man få flyktingstatus i sitt eget land för att man inte har råd med dagens hyror eller mat. Kan jag söka asyl i andra länder för att man inte har råd att bo i Sverige längre. :) :(
Mer
4 år 8 månader sedan #1181735 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är det egentligen?
Det enda regeringen tänker på är att hålla Sverigedemokraterna utanför för att de har fel värdegrund.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181736 av notwoodstock2
Jag tror jag slappnar av betydligt - såg att situationen för funktionshindrade i fattiga länder däremot är hemsk,
Mer
4 år 8 månader sedan #1181737 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur är det egentligen?
notwoodstock.

Din situation kan inte vara omöjlig att lösa. Du kan bara inte leva lyxliv i framtiden. Dina basbehov kommer du att ha pengar till.