Hur är det egentligen?

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1181807 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur är det egentligen?
Vid hög hyra över maxbeloppet för bostadstillägg kan man få kommunalt bostadstillägg.
Det finns också ett förbehållsbelopp på 5500 kr, som skall finnas kvar när hyran är betald.
Om kommunalt bostadstillägg inte räcker kan man ansöka om handikappersättning pga merkostnader för boendet.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...g-och-sjukersattning
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1181822 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur är det egentligen?

Kn@sen skrev: Om utvecklingen fortsätter så här får nog fattiga och andra utsatta kanske disponera mark i skogen, där man själv får bygga skydd mot väder och vind efter förmåga. Kanske kan Sida och FN komma med material och förnödenheter.
Våra egna politiker verkar sakna kunskap att göra något eller kanske helt enkelt inte vill.
Kan man få flyktingstatus i sitt eget land för att man inte har råd med dagens hyror eller mat. Kan jag söka asyl i andra länder för att man inte har råd att bo i Sverige längre. :) :(


Packningen är klar bara att rycka sedan ta mig till ett skogsområde och där bygga ett permanent boende långt från bebyggelse och där vara redo att bo och klara mig själv

Exakt med utrustning och var är onödigt att berätta. Dock kommer min vård vad gäller sjukdomen och ta den medicin jag behöver vården får alltså veta. Där får jag tala om att jag begär tystnadsplikt ifråga om var jag är

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1181836 av notwoodstock2
Jag tänker om det inte blir många strömavbrott nuförtiden, att det finns annat som kan krisa.

Så jag förbereder mig på att kunna klara en vecka i hemmet. Då vill jag också ha råd att betala hyran!
Mer
4 år 8 månader sedan #1181845 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hur är det egentligen?
Du om någon har nog råd att betala hyran ett tag till. Sök KB (kommunalt bostadstillägg) då för tusan!
Mer
4 år 8 månader sedan #1181862 av notwoodstock2

wasp skrev: Du om någon har nog råd att betala hyran ett tag till. Sök KB (kommunalt bostadstillägg) då för tusan!


Jag är nog inte riktigt glad för arvet. Mjaoäe
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1181869 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur är det egentligen?

wasp skrev: Du om någon har nog råd att betala hyran ett tag till. Sök KB (kommunalt bostadstillägg) då för tusan!


Det är för mig ingen frågan om hyran, jag har ju god man han ser till att pengar finns till hyra och räkningar jag hade inga skulder, ingen betalningsanmärkning när jag lämnade över ekonomin och har själv upplyst honom att söka kommunalt bostadstillägg för handikappade, tror du jag har gott om pengar? Efter att god man tillträtt har jag nu en skuld då jag var tvungen att låna pengar dessförinnan helt skuldfri. Nej! jag lever nu snålt och på pengarna jag får går åt till snus och i första hand maten, jag skäms över summan en gång i veckan jag får nya, det är för mig krass verklighet, en hundra lapp om dagen på måndagar får jag 700 kr på måndag köper jag en dammsugare på stans största sekond hand Emmaus Björkå, till stor del samma väg för att köpa en stock snus, efter Emmaus om de inte har en dammsugare till smakligt pris åker jag tillbaka till Backaplan där jag byter buss, hittar jag inget innan så går jag därifrån till Ö&B och köper en billig dammsugare jag var där i måndags och köpte ett sop set vilket är tvunget mitt gamla är sönder det är provisoriskt lagat, men gick ut igår. Tror du jag har pengar över idag. Det är krass verklighet vännen.

Ang Emmaus så var det ju att jag sökte sysselsättning jag hade inget att göra om dagarna jag sökte då Emmaus och jobbade ideellt hos dem och hjälpte till och hämta möbler bla han som körde var tuff. Vi kom hem till en som ville skänka en nedsutten soffa och han sade till den som ville "skänka" den vi är inte renhållningen den duger inte ni får själv frakta soffan dit där man slänger skräp. Att jag inte blev kvar var för på den tiden kunde jag inte laga mat det ingick att vi varvade uppgifterna helt plötsligt står jag med en gäng döa fiskar och jag visste inte hur laga till dem inte ens att filea dem. jag bara gick.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.