Jag funderar på att utbilda mej till arkeolog!

Mer
4 år 3 månader sedan #1225764 av Richard

zoegas skrev: Jag var också inne på att köpa en detektor. Hyfsat billiga. Reglerna hade jag skitit i.

Ja, den jag har är jättebra o kostade under 1000 kr på Teknikmagasinet. Just den verkar inte finnas kvar, men den liknar denna:
www.teknikmagasinet.se/produkter/halsa-f...tal-detector-gc-1013

Jag vet inte om jag vågar strunta i tillståndet... Men i så fall letar jag ändå där det kan finnas saker från vikingatiden. Men dom tar detektorn o man får böter om polisen tar en.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1225765 av Clean
Nej aldrig städa för mej. Skulle kännas jävligt tråkigt. Fast man rör på sig mycket. Vilket jag skulle aldrig klara av över huvud taget ett sittande jobb.

Edit: när det har varit nån spytt på olika partyn eller fått för mycket är jag där först på plats och hjälper eller städar bort spyor. Därför det är det som jag vet är det enda rätta att göra.

Men jag tar droger ibland. Och jag tycker därför att jag är inte mogen att jobba inom omsorgen. Jag kommer aldrig bli vuxen.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 3 månader sedan #1225777 av memphis

Richard skrev:

zoegas skrev: Jag var också inne på att köpa en detektor. Hyfsat billiga. Reglerna hade jag skitit i.

Ja, den jag har är jättebra o kostade under 1000 kr på Teknikmagasinet. Just den verkar inte finnas kvar, men den liknar denna:
www.teknikmagasinet.se/produkter/halsa-f...tal-detector-gc-1013

Jag vet inte om jag vågar strunta i tillståndet... Men i så fall letar jag ändå där det kan finnas saker från vikingatiden. Men dom tar detektorn o man får böter om polisen tar en.


Du är en grov kriminell Richard, fornminnesplundring är ett allvarligt brott.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1225867 av IngeF

memphis skrev: Jag hade en bästa kompis vars mamma jobbade inom hemtjänsten. Hon kom hem med de mest bedrövliga berättelser om vad hon gjort på jobbet. Människor som kräkts upp bajs och sådana hemska saker. Aldrig hemtjänsten för mig! Hellre går jag runt och sopar golv med en stor mopp och kör skurmaskin. Det är ganska roligt faktiskt.


Hadde jeg vært fysisk i stand til en ryddejobb, kunne det sikkert vært OK, men det kan vel være tunge løft der også. Vurderte å søke jobb på polet, da jeg kan en del om alkoholvarer, uten egentlig å ha drukket noe særlige mengder av noe, men også der er det mye bæring. Løfting av flasker og så videre. Funderer på å prøve å bli statsautorisert translatør. Det er en ganske liten men krevende eksamen, med veldig høy strykprosent. Skulle jeg klare den, kan jeg oversette avanserte juridiske og tekniske tekster. Men er det verdt å ta halv pris for å få oppdrag? Det kan jeg jo, om jeg bare passer på å ikke tjene så mye at det blir trekk i stønaden.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by IngeF.