Hjälp med myndigheter intyg osv

Mer
3 år 7 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288242 av smaland
Hej! Har haft en psykos i början på året och hör fortfarande röster ibland, viskningar negativa symtom
har svårt att minnas saker och hänga med, veta hur man ska göra med saker och blir lätt väldigt stressad.
har en dr o en personligt ombud. Men varje gång det händer ngt, tex kommer ngt papper osv vet jag inte vad jag ska göra
tex när sjukperioden, sjukskrivningen sjukpenning) tar slut så måste man ju säga till dr.
har ett p. ombud men ändå är det jag som måste påminna hen om saker trots att man har svårt med minne..blir stressad varje gång. hur gör ni varje gång ni ska förnya sjukintyg?
Finns det ngn som hjälper er med allt eller hur gör ni?tips? Kramar
Last edit: 3 år 6 månader sedan by smaland.
Mer
3 år 7 månader sedan #1288243 av memphis
Det personliga ombudet borde hjälpa dig med sådant som att hålla koll på din post och fixa läkarintyg åt dig. Låter som att hen inte gör sitt jobb korrekt, tycker jag. Men jag är ingen expert, det är många år sedan jag fick sjukpenning och behövde intyg. Länge sen jag hade personligt ombud också. Men jag minns att hon fixade allt pappersarbete åt mig. Ibland fixade hon t o m mat med sig, när hon hälsade på.
Mer
3 år 7 månader sedan #1288246 av Cosmos
Välkommen till Viska smaland!

Jag blev sjukskriven en månad i taget genom min psykiater, men då träffade jag henne och fick en ny besökstid av henne så det var väldigt enkelt.

Kan du kanske byta ditt personliga ombud? Verkar inte som din nuvarande gör sitt jobb.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288274 av Geta
Har inte haft någon hjälp med intyg och är idag ålderspensionär. Har ingen kontakt med Försäkringskassan längre.
Mer
3 år 6 månader sedan #1288317 av krokus
Brukar verkligen personligt ombud hjälpa till med post?
Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1288329 av memphis
Jo det gjorde mitt ombud iaf. Jag lade all post i en hög och hon kollade igenom om det var nåt viktigt.

Hon såg också till att jag kom iväg till läkare genom att skjutsa mig dit och hem. Hon var jättesnäll. Hon ansökte om sjukpenning till mig också. Skötte allt sånt.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by memphis.