100% arbete vid schizofreni

Mer
3 år 3 månader sedan #1314132 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Forskare är inget bra jobb. Höga krav och hård konkurrens. Sedan otrygga tjänster och ofta tidsbegränsade. Svårt att få fast tjänst. Sedan 50 % av dagens forskare har ångest eller depression pga pressen. Lönerna är heller inte höga. De flesta som utexamineras får heller inte jobb som forskare.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314136 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Tack Admin, hade inte kunnat säga det bättre själv.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314144 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet 100% arbete vid schizofreni
du får ursäkta mej Admin1 men fast nobel. jag har en del vänner som jag har nu eller haft som har mycket hög utbildning. och dom som inte fått jobb inom sin yrke dom utbildade sig för så ångrar dom flesta aldrig inte nån faktiskt har ångrat sin höga utbildning utan helt tvärtom. trots psykisk sjukdom eller andra problem, bekymmer och motgångar. annars kommer du ångra det senare i livet och då kan det mycket väl vara redan försent. man ska smida medans järnet är varmt. låt saker vara precis som dom är och ge inte upp.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314341 av notwoodstock
Jag kom igång på 100 % på 1990-talet efter sjukhus på 1980-talet.

Men valde att lägga mig på 90%. Pengarna behövde jag inte.

Datasupport klarade jag rätt bra, tills det blev mer PC.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314535 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Har jobbat mer än heltid senaste två månaderna. Börjar kännas att det blivit mkt.

/Dave
Mer
3 år 3 månader sedan #1314569 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet 100% arbete vid schizofreni
Jag har alltid haft det svårt att jobba. Har underpresterat och varit allmänt ointresserad. Men då har det varit skitjobb. Forskning är inget skitjobb. Men det gäller att nischa sig. Har själv haft idéer om att forska på psykisk sjukdom och epilepsi. Antagligen måste jag inrikta mig på en sjukdom t ex schizofreni. Men ansökan måste var så genomarbetad att varje steg i forskningsarbetet finns med. Sedan gäller det att få anslag. Dålig lön ja, men idag kan jag ju forska med min ålderspension utan att drabbas av FK och deras krav.